הפגיעה בראשון לציון

חברי כנסת דורשים מאורי שהם להתייצב לדיון בכנסת

הח"כים החרדים דורשים שהשופט בדימוס אורי שהם יתייצב לדיון העוסק ב"נזיפה" שלו לראש"ל הגר"י יוסף • ח"כ אורי מקלב: "איפה ואיפה כלפי בתי הדין וכלפי אורי שהם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט אורי שהם (צילום מארק ישראל סלם/POOL)

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ ניר אורבך, תדון הבוקר (שלישי) בדרישתו של ח"כ אורי מקלב לקיים דיון במליאת הכנסת לאור הודעתו של השופט בדימוס אורי שהם, נציב התלונות על השופטים, שלא יגיע לדיון בוועדת החוקה שיזם ח"כ מקלב בגין ה"נזיפה" בראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף.

חברי הכנסת החרדים דורשים לקיים דיון במליאת הכנסת שיכריח את ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה, לחייב את שהם להופיע בדיון בעניינו.

ח"כ מקלב פנה אמש ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בדרישה לקיים דיון באישור נשיאות הכנסת לאור סירובו של נציב קבילות השופטים – אורי שהם, להופיע בכנסת לדיון שנקבע ביוזמת ח"כ מקלב לאור המלצתו לפטר או לנזוף ברב הראשי לישראל. כן דורש ח"כ מקלב מיו"ר הכנסת לדיון בסירובו של יו"ר ועדת החוקה לכפות את התייצבותו לדיון בעוד במקרים אחרים כפה ח"כ קריב את השתתפותם של המוזמנים.

"נציב קבילות השפטים סירב להופיע לדיון בוועדת החוקה ולפי פרסומים בתקשורת הודיע שהוא מסרב באופן עקרוני להופיע בוועדה, מכיוון שהוא רואה את עצמו ואת הגוף שהוא עומד בראשותו - כגוף שיפוטי. ככל הנראה הוא סבור שהוא אינו כפוף לכנסת. לעומת זאת, בעניין דיין שמכהן כמנהל בתי הדין, הוועדה שלחה זימון אישי וחייבה אותו להופיע בפניה. כאשר בהזדמנות אחרת הגדיל יו"ר הכנסת ואף שלח מכתב "נזיפה" למנהל בתי הדין, על אי הופעתו לדיון טכני בוועדה למרות שלא הוזמן לדיון", כתב ח"כ מקלב ליו"ר הכנסת.

לדבריו: "לא יעלה על הדעת שראש יחידת סמך ממשלתית, יחליט על דעת עצמו, שלא מתאים לו שהכנסת תפקח על עבודתו ושפעולותיו חסינות מפני פיקוח הכנסת, אף לא יעלה על הדעת, שיו"ר ועדה בכנסת ויו"ר הכנסת ינהגו איפה ואיפה כלפי בתי הדין וכלפי נציב תלונות השופטים! - לאור זאת, אבקש שהכנסת תקיים דיון דחוף בסירובו של נציב קבילות השופטים – אורי שהם, להופיע בכנסת ובסירוב יו"ר ועדת החוקה לכפות את התייצבותו".

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, שיגר מכתב חריף נגד הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, בשל עמידתו נגד הרפורמות שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא, רפורמות שלשיטת גדולי ישראל הן הרס היהדות והרבנות הראשית.

חשיפת 'כיכר השבת'

במרכז ההחלטות השופט שוהם:

• איסור על הראש"ל הגר"י יוסף להביע עמדה בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות.

• המלצה לשר מתן כהנא לנזוף בראש"ל על הבעת דעה על רפורמות דת שמקדמת הממשלה.

• לשקול את הדחת הראש"ל מתפקידו כדיין.

• איסור על דייני ישראל להשתתף בכינוסי הרבנות הראשית.

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, דחה את המלצות השופט שוהם: "דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

גם השר לשירותי דת, מתן כהנא, דחה את המלצות השופט שוהם וכתב: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני. היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר