דבר תורה משעשע • צפו

פרעה, משרד המשפטים ועיתון 'הארץ': גפני ריתק את חברי הוועדה

דבר תורה מקורי היה לחבר הכנסת מיהדות התורה • הכותרת המשעשעת בעיתון הארץ, התרגום המפתיע של אונקלוס והעקיצה למשרד המשפטים • צפו בקטע המלא (בכנסת, TV)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני בנאומו היום, במליאת הכספים (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

במהלך נאומו היום (חמישי) בוועדת הכספים של הכנסת, שעשע חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה את המשתתפים, בדבר תורה על פרשת השבוע בזווית עכשווית, תוך שעוקץ את משרד המשפטים.

"בפרשת השבוע כתוב", פתח גפני, "שפרעה אמר - כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו. והתרגום אונקלוס, שהוא על תקן מתרגם, אין לו סמכות לשנות - תרגם זאת שכל בן שנולד יהודי צריך לזרוק אותו ליאור".

בשלב הזה הציג גפני קושייה שהציג אותה כבר בעבר, במשכן הכנסת. "שאלתי, למה. הרי התורה אומרת כל הילוד, למה אונקלוס מצמצמם זאת רק ליהודים. ועניתי, שמצרים הייתה מעצמה עולמית, היא לא יכלה לעשות חוק לא שוויוני ולכתוב בספר החוקים 'רק יהודים' אז אמר כל הבן הילוד - כולם ליאור.

"אלא מה, ישב זה במשרד המשפטים שאחראי על הקריטריונים ואמר: זה נכון שכתוב בחוק כל הבן הילוד אבל הקריטריון אומר שרק יהודי. זה היה באותו שבוע של פרשת שמות וכולם הבינו למי אני מתכוון במשרד המשפטים שאחראי על הקריטריונים".

גפני סיפר שבעיתון הארץ פרסמו את דבריו וביקשו תגובה ממשרד המשפטים. "נכתב בעמוד הראשון", סיפר גפני: שמשרד המשפטים לא מגיב על דברי תורה של הרב גפני".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר