בתיה וגשל מסבירה:

מה החלק של האמא בטיפול בפחדי הילדים

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: אימאלה איזה פחד. מה החלק של האמא בטיפול בפחד הילדים? (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

בחלק המסכם בנושא הפחדים, נבין ונדייק מה החלק שלך כאמא, העבודה הפנימית שלך אמא, אחרי שאת לא תגררי מתוך בהלה לפחדים של הילדים זה יוביל את הילד להרגיש ביטחון ולהיפרד מהפחד, את תעניקי לו את היציבות ואז זה יוביל אותך לפעול מהמקום הנכון, האמיתי והכי מדויק לך כאמא.

יש כאלה שיכתיבו לך כללים, דברי כך, עשי כך, תקראי לפחד בשם ועוד, אבל כשאת מחוברת לעצמך באמת ובבהירות, את לא צריכה את כל הכללים והתאוריות אלא את פשוט פועלת מהאינטואיציה שלך הכי נכון, וכך כל אחת תעשה את מה שהכי מדויק לה, יכול להיות אחת שיתאים לה לשאול שאלות, להקשיב לנסות לראות מה לעשות, יכול להיות אחת שתחבק ותגיד חמוד שלי אני כאן איתך אחת רק תשב ותחזיק לו את היד בשתיקה אוהבת.

יש הרבה טעויות שקורות כתוצאה מכך שאנחנו לפעמים נבהלות ונגררות אחרי הפחדים של הילד, ואנחנו מעבות את הפחד של הילד בלא מודע, למשל הילד מתעורר בפאניקה ובהלה מתוך חלום רע, ואני מתוך בהלה על הילד מכניסה אותו אתי למיטה להגנה מלאה, אני נותנת לו אישור לפחד שכן יש לך מה לפחד ואני צריכה להגן עליך, אבל אם לא נגרר לפחד, יהיה בי את האומץ לקום לילד לנסות להרגיע אותו אולי לשבת איתו דקה שתיים ולהגיד לו חמוד אני שומרת עליך, אני איתך, הקב"ה שומר עליך, או כל מה שמתאים לך להגיד מתוך רוגע וחיבור פנימי לעצמך, מתוך אמון מלא שהוא יכול להתמודד עם הפחד הטבעי שלו, את תראי שמאוד מהר הילד יחזור לעצמו והפחדים יהיו מאחוריו.

אז בהצלחה אמא.

צפו בפינה המלאה • הפינה מיועדת לנשים בלבד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר