תמונת מצב עולמית

סין הכניסה מיליונים לסגר; באירופה מנסים לשכנע להתחסן

זן האומיקרון משתולל ברחבי העולם ומנהיגי המדינות פועלים לנסות לצמצמם ככל הניתן את הגידול בתחלואה. בסין הוכנסו לסגר הדוק מאוד 13 מיליון תושבים בזמן שהתחלואה שוברת שיאים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
פעולות חיטוי בסין (צילום: shutterstock)

האומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי העולם, וצוותי האפידימיולוגים עדיין לא מצליחים לזהות תמונה ברורה בקשר לתחלואה קשה שיכול לגרום הווריאנט.

מנהיגי העולם פועלים באסטרטגיות שונות לדיכוי התחלואה, החל מסגר הרמטי, דרך סגר על לא מחוסנים ועד קמפיינים לעידוד התחסנות. זו תמונת המצב העולמית:

סין

בעיר שיאן שבסין הטיל הממשל סגר הרמטי ביותר על 13 מיליון תושביו, זאת בשל התפרצות חמורה מאוד באיזור, שעל פי דיווחים מתקרבים למספרים שהיו במדינה בתחילת המגיפה.

בשיאן סגרו הסינים כל פעילות למעט פעילות חיונית מאוד שכוללת סופרמרקטים, בתי חולים ובתי מרקחת בלבד. על התושבים נאסר לצאת מפתח הבית למעט יציאה למקומות הנ"ל, או לצורך יציאה לבדיקת קורונה חינמית שנערכת במדינה.

בנוסף, גם ביציאה לסופרמרקטים, כל משפחה רשאית לשלוח אדם אחד בלבד לקניות, זאת בכדי לנסות לצמצמם מגעים מחוץ לבית ככל הניתן.

העיר שיאן המונה כאמור 13 מיליון תושבים היא גדולה ב-2 מיליון תושבים מהעיר ווהאן בה התגלה הנגיף לראשונה.

אסיה

בהודו הודיעו על אישורי חירום לחיסונים נוספים, בהם של חברת חיסונים מקומית, וכן לגלולה של חברת 'פייזר', זאת במטרה לנסות ולדכא את התחלואה במדינה. בנוסף, במדינה יעניקו אישור חירום לשימוש בתרופה נגד הנגיף שפותח בהודו עצמה.

למרות שמאז שיאי התחלואה בהודו חלה רגיעה מסוימת, במדינה חוששים מהתפרצות קשה דומה, ובבירה ניו דלהי הכריזו על עוצר לילי.

בבנגלדש מנסים להגביר ככל הניתן את ההתחסנות.

אירופה

בספרד ובאיטליה הצטברו תורות ארוכים מאוד לבדיקות קורונה חינמיות שהציעו המדינות בצל התפשטות האומיקרון במדינות.

בנוסף, לא רק ישראל תזכה לקבל בקרוב את התרופות לקורונה של חברת 'פייזר'. בגרמניה אמר שר הבריאות כי קנה מיליון חבילות של התרופה, ולטענתו הטיפול באמצעות התרופה הזו נבדקה כ"יעילה ביותר". השר פתח בהליך בזק לאישור חירום של התרופה במדינה.

ארצות הברית

בארצות הברית הקורונה כידוע משתוללת, כשזן האומיקרון לוקח ממנה נתח משמעותי - 59% (לעומת 33% בישראל לדוגמה). מדובר בעלייה של כ-20 אחוזים לעומת השבוע שעבר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז כי יקים אתר אינטרנט ייעודי בו יוכלו אזרח המדינה להזמין בדיקות מהירות עד לבית בחינם.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, הממונה על הקורונה מטעם הנשיא אמר כי הוא תומך בהידוק הגבלות על לא מחוסנים בכדי לגרום לכמה שיותר ללכת להתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר