"קו אדום"

'ישראל ביתנו' קראו להדיח את הרב הראשי; ח"כים גינו

סערה: בעקבות הפרסום הערב כי הרב הראשי, הגר"ד לאו הציב אולטימטום לראש הממשלה, מפלגת 'ישראל ביתנו' צייצה ציוץ שעורר סערה וגרר גינויים נרחבים מכל עבר (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערה: בעקבות הפרסום הערב (שלישי) כי הרב הראשי הציב אולטימטום לראש הממשלה, מפלגת 'ישראל ביתנו' צייצה ציוץ שעורר סערה וגרר גינויים נרחבים.

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו פנה הערב במכתב אל ראש הממשלה נפתלי בנט לאור הכוונה לקדם את מתווה הגיור ולהפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. במכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה כי "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות".

עוד כתב הרב הראשי כי ״הפסקת כהונתו של מי שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות היא גדיעת הקשר בין מערך הגיור לרבנות הראשית, ותגרום לניתוק והסרת האחריות ההלכתית על הנעשה במערך הגיור״.

"לצערי צעד זה הוא חלק מהמגמה המסוכנת של קידום מתווה הגיור שעומד על הפרק בימים אלו. אני חוזר ומדגיש, מתווה הגיור המוצע יגרום לקרע משמעותי בעם ישראל שלא יהיה ניתן לאיחוי."

עוד כתב כי "יישום מתווה הגיור המוצע יגרום לפיצול של העם היהודי, שיאלץ להתמודד בעתיד עם השאלה הקשה ״מי הוא יהודי״, עם מי אפשר להתחתן ועם מי ח״ו לא, מצב נורא של שתי מדינות לשני עמים, יהדות מפולגת במקום יהדות מאוחדת."

בסיום מכתבו מודיע הרב הראשי לראש הממשלה: ״אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו״.

בתגובה פורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של 'ישראל ביתינו' ציוץ שעורר סערה: "הניסיון להפוך את המתגיירים לבני ערובה של הממסד החרדי שהשתלט על הרבנות הראשית, כמו גם האיומים מצד הרב הראשי כלפי השר הממונה עליו", נכתב, "הם חציית קו אדום ועומדים בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין. אנו קוראים לשר הדתות לפטר לאלתר את הרב הראשי לישראל ולהעמיד אותו לדין משמעתי כמו כל עובד מדינה אחר".

הציוץ המבזה (צילום מסך מתוך חשבן הטוויטר הרשמי של ישראל ביתנו)

הציוץ כצפוי גרר גינויים נרחבים, ח"כ יעקב אשר כתב: "הודעת השר כהנא נגד החלטת הגר"ד לאו והרה"ר בסוגיית הגיור, בה הוא מכנה את הדיין המכהן כראש מערך הגיור בישראל כ'פקיד', כאילו הגירות היא הליך טכני זוטא ולא ליבת היסוד של עמנו - מעידה על בורות מדאיגה ביחס לנושא. מתן, היהדות אינה נתונה למכירה קואליציונית והגיור איננו פרוצדורה, ממש לא".

ח"כ אורי מקלב מסר: "רבני ישראל היו מסורים אחראים ונאמנים לתפקידם מאז ומעולם, כך יעשה גם עתה ואנחנו נעמוד מאחוריהם".

"הממשלה עושה במודע הכל בכדי להחליש ולכרסם את העם היהודי בשיתוף מפלגות וארגוני השמאל והערבים", כתב, "את המסורת היהודית השורשית של עם ישראל לא תוכלו לקחת גם לא בכוח ובאיומים".

"לרב הראשי ישנו תפקיד חשוב וקריטי בעל אחריות מרובה והוא יעשה את מלאכתו נאמנה ללא מורה, - רדיפת רבנים והרצון להדיח אותם לקוחה ממשטרים אפלים. אל תביאו תרבות זו למדינת ישראל!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר