התוכנית הכלכלית • צפו

עליית מחירים באסם; מס השתייה המתוקה וחברת פוראוור

אסם מעלה מחירים - האם תפסיקו לרכוש? האם תרוויחו כסף ממכירת מוצרי 'פוראוור'? איך למגר את העוני בישראל - עם מיליארד שקל בשנה? ומה עם המס על השתייה המתוקה? • צפו (הכלכלית TV)

רפאל כהן, משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת; תמונת רקע ראשית: Moshe Shai/FLASH90)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת רפאל כהן ומשה מנס על כל הנושאים הכלכליים הבוערים בכלל ולמגזר החרדי בפרט, וכל מה שחשוב לדעת - לצד הפינות הפופולריות: "פינת הצרחנות" "עובר ושב", "כסף קל", "יש לי מושג", וגם, ריאיון אחד מרתק ומיוחד.

בכותרות הכלכלה נדבר על חברת אסם ועליית המחירים. האם אנחנו מוכנים לקנות קפה אחר בגלל חרם צרכני? היכן יש ירידת מחירים מגוחכת? וגם, על גישת כלכלת השוק והפרטת הדואר ומי זכאי לכסף מהביטוח הלאומי.

בפינת עובר ושב יוצא שלומי מלוביצקי לבדוק את החוק שיגרום לכולנו לשלם יותר על כל מוצרי השתייה המתוקה - כולל משקאות הדיאט; מה פרטי החוק? איך זה הולך להשפיע עליכם? ומה התגובות ברחוב?

ריאיון השבוע עם ענת פרידמן קולס סמנכ"לית השיווק בארגון 'לקט ישראל', שכל יהבם הוא לספק לנזקקים אוכל שממילא היה עתיד ללכת לפח, על איך אפשר למגר את העוני בישראל - עם מיליארד שקל בשנה?!

בפינת כסף קל נדבר השבוע על אשראי ואמצעי תשלום ובפינת יש לי מושג על אינפלציה ומשמעותה עבורנו.

ולסיום פינת הצרחנות והשבוע על 'פוראוור' - חברה המשווקת תוספי מזון ומוצרי טבע, על ההבטחות הפרסומיות שלהם ועד כמה הם אפשריים.

• • • • •

תגובת 'פוראוור' לתחקיר 'הכלכלית':

"פוראוור אינה תוכנית ל"כסף קל" אלא אפשרות להקמת עסק עצמאי אשר מתבסס על שיווק מוצרי החברה ומאפשר הכנסה צדדית או עיקרית בעבודה מהבית בין היתר. עסק של שיווק מוצרים אינו עסק קל אלא עסק שדורש השקעה של זמן ומשאבים רבים להצליח כבכל עסק.

"פוראוור הוקמה בשנת 1978 בארה"ב ופעילה מעל ל42 שנה במהלך השנים החברה התרחבה ל168 מדינות ברחבי העולם, בישראל פוראוור פעילה למעלה מ25 שנה באופן יציב ועקבי עם תוכנית שיווקית כמעט ללא שינוי מיום היווסדה. פוראוור אינה רק חברת שיווק אלא המגדלת והיצרנית הגדולה בעולם של צמח האלוורה וכיום מייצרת קרוב ל60% מתוצרת האלוורה האיכותית העולמית. משמע יש לחברה את השליטה על הרכיבים מהצמח עד למוצר. החברה הגלובלית הינה בעלת השדות המפעלים ומחסני השילוח. מכך אנחנו יכולים להבטיח איכות גבוהה מאוד של מוצרינו ללא תלות בגורם חיצוני.

"ישנם הרבה משווקים בפוראוור וכל אחד מרוויח בהתאם ליכולת האישית שלו וביחס לזמן וההשקעה אותו הוא מקדיש לקידום העסק שלו ורוב משווקי החברה נעזרים בה כהכנסה צדדית בכדי לאפשר למשפחות שלהן רמת חיים טובה יותר. אין הבטחה להצלחה וגם אסור לפי נהלי החברה להבטיח כל סוג של הכנסה אלא ישנן הערכות כלליות לכמה ניתן להכניס בהנחה שמפתחים עסק לאחר השקעה של זמן ומשאבים. בפוראוור אנחנו דוגלים בשקיפות וכל משווק שמצטרף יודע בדיוק כמה יוכל להרוויח מהעסקאות שלו והסכומים נעים בין 30-48 אחוז ממכירות המוצרים בהתאם להיקף המכירות.

"אתה מוזמן לקרוא את נהלי החברה אשר גלויים לכל ונמצאים באתר החברה: נהלים אלו כוללים את ההסבר המלא על תוכנית השיווקית של החברה ומציינים בבירור את הדברים הבאים שאני מאמין יענו על שאלותיך:

"1. ראשית אין למשווקים התחייבות כלכלית לחברה ואין כל דרישה לסכום כסף חודשי ובמידה ואתה לא רוכש כלום אתה לא מפסיד כלום. בנוסף אנחנו מספקים אחריות מלאה על כל מוצרינו בין אם ללקוחות הקמעונאיים (לקוחות הקצה) אשר נהנים מאחריות של 100% שביעות רצון על כל המוצרים, משמע גם אם השתמשו במוצר ואינם מרוצים יוכלו לקבל את כל כספם בחזרה, לידעתי אנחנו היחידים או בין היחידים בישראל אשר מספקים אחריות אמיתית ומלאה שכזו, אין צורך בסיבה או תירוץ להחזר אלא שביעות רצון בלבד.

"למשווקי החברה ניתן להחזיר מוצרים במידה והם לא מעוניינים יותר להמשיך לשווק את מוצרי החברה ובכך הם יפסיקו את פעילותם כמשווקים ויקבלו את כספם חזרה על סחורה ברת מכירה עם עלות של 10% מהמוצרים המוחזרים עד למקסימום של 150 ₪ דמי טיפול לכלל המוצרים המוחזרים. בנוסף משווק אשר הפסיק את פעילותו לא יוכל לחזור להיות משווק ולהנות מההנחה הסיטונאית במשך 12 חודשים. רבים רוצים לחזור ונאלצים להמתין עד סוף התקופה. כל המידע הזה חשוף בפני המתעניינים הפוטנציאלים לפני הצטרפותם לחברה.

"2. הבטחות פרסומיות הינן אסורות בכל תוקף וכל מי שמפרסם הבטחות שכאלו מסתכן באובדן היכולת שלו להמשיך ולשווק את מוצרי החברה, הנהלים שלנו מאוד ברורים בנושא האיסור להבטחות כלכליות ובדגש על הבטחות לתוצאות רפואיות שלא מבוססות על מחקרים ועובדות. אנחנו מאתרים פרסומים שכאלו ומזהירים את המשווקים המפרסמים שמידה וימשיכו נאלץ להפסיק את היכולת שלהם לשווק את מוצרי החברה ולעיתים נאלצים גם לפעול להפסקת הפעילות של אותו משווק עקב פרסומים אלו. זהו נושא שאנו מתמודדים אתו על בסיס קבוע ואף מחזיקים תפקיד במשרד האחראי על שמירת הנהלים הללו. לצערי לא ניתן לעצור את כולם באופן מלא אך אנחנו ממשיכים ומנסים.

"3. ישנם אלפי משווקים לחברה בישראל וכל אחד מרוויח בהתאם ליכולתו האישית ולזמן ומשאבים אותם הוא משקיע בעסק העצמאי שלו. רוב משווקי החברה נעזרים בפוראוור בתור הכנסה נוספת במקביל לעבודה ובכך מאפשרת להם היכולת להגדיל את ההכנסות ולתת יותר לבני משפחותיהם.

"אני מקווה שתראה את הדבר הנכון שפוראוור מטרתה לאפשר הזדמנות לכל מי שחפץ לכך תחת תנאים נוחים להקמת עסק עם פוטנציאל הכנסה ובמקביל לא קובלת את המשווקים כספית ומאפשרת לכל מי שלא צלח לקבל את השקעתו בחזרה בהתאם לאמור לעיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר