טרגדיה בחיל האוויר

התרסקות מסוק צה"ל: שני קצינים נהרגו; קצין פצוע בינוני

במסגרת טיסת אימונים סמוך לחופי חיפה, מסוק ימי מסוג 'עטלף', התרסק מסיבה שעדיין לא ברורה לתוך המים • שני קצינים מחיל האוויר נהרגו וקצין מחיל הים פונה במצב בינוני לבית החולים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
התרסקות המסוק מול חופי חיפה (צילום: אלון נדב, פלאש 90)

הותר לפרסום: שני קציני חיל האוויר נהרגו אמש (שני) בהתרסקות מסוק מסוג 'עטלף' - מול חופי חיפה, קצין נוסף, שהיה על המסוק, נפצע באורח בינוני.

מדובר במסוק מסוג 'עטלף', מטייסת 193, שיצא לטיסת אימונים מול חופי חיפה, שמסיבות שטרם ברורות - וכעת נחקרות, התרסק על המים.

קצין סיור מוסק שהיה על המסוק, אותר על ידי השוטר הימי ופונה על ידי כונני החירום שהיו במקום להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם, כשהוא פצוע בינוני.

שני הטייסים האחרים שהיו על המסוק, חולצו על ידי לוחמי ילת"ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי, רק לאחר כשעה של חיפושים, כשהם ללא רוח חיים, הטייסים פונו לבית החולים רמב"ם, שם, לאחר מאמצי החייאה - למרבה הצער נקבע מותם.

ההודעה על מות שני קציני חיל הים נמסרה למשפחות, "צה"ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן", נמסר מדובר צה"ל, בתגובה לאירוע הטראגי.

פינוי הקצין הפצוע לבית החולים (דוברות רמב"ם)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה'עטלף' וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר.
בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט'.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "זהו לילה עצוב מאוד. בשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק, והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה".

שר הביטחון בני גנץ, אמר: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".

מנהל בית החולים רמב"ם, פרופ' מיקי הלברטל, מסר: "מצבו של הקצין הפצוע יציב לחלוטין. יש לו פציעות מסוימות אבל לא משמעותיות. הוא הועבר לטיפול נמרץ, בנוסף, סובל קצת מהיפותרמיה, אבל הוא בהכרה ויציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר