השופטת: "אני מזועזעת"

מטורף: בלשים עצרו חרדי שהעיר להם, וניסו לתפור לו תיק

בהפגנה שנערכה אתמול בשכונת גאולה, צעיר חרדי העיר לבלש, בתגובה, הוא נעצר באלימות קשה וחסרת פרופורציה • השופטת מתחה ביקורת חריפה: "מקרה חמור של אלימות חסרת היגיון" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הצעיר שנעצר אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שוב ושוב המשטרה מתגלה בפראותה, ככל שזה נוגע לציבור החרדי: הפעם, מדובר על מקרה שהתרחש אתמול (רביעי) ברחוב מלכי ישראל בירושלים. מח"ש פתחה בחקירה ובמקביל, עשרה מפגינים נוספים שנעצרו אתמול בהפגנה, שוחררו בתנאים מגבילים.

במהלך הפגנה שנערכה במקום, כנגד חנות סלולר ללא תעודת כשרות, ‏בלשים עצרו באלימות מזעזעת וחסרת כל פרופורציה צעיר חרדי, שכל חטאו היה שהעז להעיר לבלש בניידת, שהוא פגע ברכב אחר.

הבוקר (חמישי) המשטרה העלתה את העצור לבית משפט, וטענה, שהוא השתתף בהפגנה ותקף שוטר. השופטת גלגלה את המשטרה ושחררה אותו ללא שום תנאי והעבירה ביקורת קשה וחריגה על התנהלות המשטרה.

העצור חיים מזרחי, בריאיון ל'כיכר השבת' מיד לאחר ששוחרר

מיד לאחר שהעצור, חיים מזרחי, שוחרר מבית המשפט, הוא אמר ל'כיכר השבת': "אמרתי לבלש - שלא ידעתי שהוא שוטר, פגעת בו ברכב. ואז פתאום הם הגיעו אליי והתחילו לתת לי מכות רצח".

לא עשית כלום חוץ מזה?

"לא, ממש לא. ובתוך הניידת הם המשיכו להרביץ לי, פוצצו לי את הראש עם אגרופים".

מה קרה כשהגעת לתחנה?

"הם שוב הכו אותי ללא אבחנה. הם אפילו לא נתנו לי ללכת לשירותים, למרות שלא עשיתי כלום".

הדיון המביך בבית המשפט

‏השופטת בר טל לנציג המשטרה: "אתה מבין כמה זה חמור?".
המשטרה: "אמממממ".
השופטת: "וואו. אני חייבת להגיד שאני מזועזעת, מדובר באלימות חסרת כל היגיון". לא ברור כיצד לאחר שסרטונים אלה מוצגים לקצין משטרה אתמול הוא לא משחרר את המשיב באופן מידי תוך התנצלות והעברה מידית למח"ש.
המשטרה: "אמממ".

(מצלמות אבטחה מהאירוע אתמול)

‏השופטת הורתה להעביר את פרוטוקול הדיון למפקד מחוז ירושלים ומח"ש, ‏עורך דינו של הצעיר: "פגשתי היום את הבלש שעשה לו את זה שאלתי אותו למה עשית את זה? הוא ענה לי 'תפנה לדוברות'".

ממשטרת ישראל נמסר: "אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה בירושלים נגד מוכרי חנויות הסלולר, בהמשך לאלימות ולאיומים פסולים המופנים כלפיהם במהלך התקופה האחרונה בניגוד לחוק. עשרות פורעי חוק וסדר הפרו את הסדר הציבורי תוך גרימת נזק לחנות סלולר במקום וחסימת ציר התנועה".

"במהלך פעילות השוטרים ולאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה שלא הואילה, פעלה המשטרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במטרה להפסיק את ההתפרעות האלימה במקום. במהלך הפרות הסדר נעצרו שמונה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. מאז אתמול אנו עדים לתיעודים חלקיים שלא משקפים את הפרת הסדר הממושכת והאלימה שהייתה במקום".

"ככל שיש טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו לשמירת החוק והסדר, הרי שהם יבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם והתפרעות אלימה בניגוד לחוק."

כזכור, ההפגנה אמש התקיימה מול חנות בשם 'ענק הסלולר', שלטענת המפגינים אינה מצויידת בתעודת כשרות. כאלף מפגינים התעמתו עם השוטרים באלימות.

גורם בכיר ב'עדה החרדית' אמר ל'כיכר': "הכוח של המשטרה לא מפחיד אותנו, החנות הזו תיסגר בתוך כמה ימים, נלחם על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר