לקיים בנו חכמי ישראל

אחרי החיסון הרביעי: הגרי"ג אדלשטיין נדבק בנגיף הקורונה

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בן ה-98, נדבק ב'קורונה' לאחר שביום חמישי התחסן בחיסון הרביעי • שורת ראשי ישיבות נדבקו אף הם בנגיף • מיוחד: זו מפת ההדבקות בעולם הישיבות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בשבט תשפ"ב | 09.01.22
הגר"ג אדלשטיין בתפילת שחרית במעונו, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

לקיים בנו חכמי ישראל: ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בן ה-98, נדבק בנגיף ה'קורונה', כך נמסר מביתו.

ראש הישיבה נבדק לקורונה, לאחר עליה בחום גופו, ובבדיקה התגלה כחיובי לנגיף. ל'כיכר השבת' נודע כי חומו של ראש הישיבה עלה הבוקר ובעקבות כך הוא נבדק לנגיף בבדיקת PCR.

הידבקותו של ראש הישיבה בנגיף התקבלה בתדהמה בעולם התורה שכן מאז פרוץ המגיפה, נשמר ראש הישיבה ונזהר ביותר, ותמיד שהה מאחורי מחיצה בעת שנפגש עם אנשים, ובנוסף הקפידו מאוד שכל בני הבית ישהו במחיצתו - עם מסיכה.

הגר"ג אדלשטיין בתפילת שחרית במעונו, הבוקר (באדיבות המצלם)

רק ביום חמישי הגר"ג התחסן בחיסון הרביעי נגד הנגיף, אך יודגש כי השפעתו של החיסון הרביעי מתחילה רק חמישה ימים לאחר מכן.

לאחר שהתחסן קרא ראש הישיבה לציבור לצאת ולהתחסן - מבוגרים וילדים - "ובזכות ההשתדלות נזכה להמשיך את שגרת הלימוד בעזרת ה'", אמר ראש הישיבה.

הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלימה של הגאון רבי ירחמיאל גרשון בן מרים לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

גיל טייכמן, ראש מערך החיסונים במשרד הבריאות, מעדכן לאחר החיסון הרביעי

מלבד הגר"ג אדלשטיין, בסוף השבוע האחרון התגלו ראשי ישיבות נוספים כחולים בנגיף, בהם הגאון רבי ברוך ויסבקר ראש ישיבת 'בית מתתיהו' (שהחלים לאחרונה מהמחלה הידועה ונזהר מאוד. ח"ב), וכן הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת 'חברון' - שגם הוא היה מהזהירים ביותר ואף נהג ללבוש שתי מסכות ומיעט לצאת מהבית, וכן הגאון רבי אברהם יצחק קוק ראש ישיבת "מאור התלמוד" והגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת 'סלבודקא' - שנשמר גם הוא מאוד, זאת לצד ראשי ישיבות נוספים.

בנוסף, הגאון רבי בנימין רימר, חתנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומראשי ישיבת טשעבין, נדבק בשבוע האחרון במחלת השפעת הישיבתית, שעדיין מכה ללא רחם בעולם הישיבות, אם כי במידה פחותה מאשר לפני חודש.

זן האומיקרון לא פסח על עולם הישיבות, וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בישיבת 'נתיבות חכמה' יש עשרות בחורים שנדבקו, כמו גם ב'בית מתתיהו' שם יש כעשרה בחורים חולים. בישיבת איתרי - 15 בחורים. ב'עטרת ישראל' - 4 בחורים. ב'לנדא (היכל יצחק) - 5 בחורים, ב'סילבר' (דרך חכמה) - 2 בחורים ובישיבת מיר ברכפלד כ-30 בחורים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאור החלטת הממשלה לא לתת בדיקות קורונה סתם, במכונות השתייה המוצבות בעולם הישיבות, החלו למכור בשבוע האחרון בדיקות אנטיגן במקום פחיות שתייה.

ביום שישי פורסם מכתבם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בעקבות הגל החמישי של הקורונה, בו נכתב כי ‏"כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, זאת ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, ודאי צריכים הכל להתחזק בתפילה ובשקידת התורה, ולא להכנע לעצת היצר שרוצה להפריע ללומדי התורה, אלא כל או"א ‏יתחזק בסדרי הלימוד.

"‏ובפרט בעת כזאת שעולם כמנהגו נוהג באין מפריע, לא תהא כהנת כפונדקית לפגוע ח"ו רק במוסדי העולם, ‏ועל כל הלומדים ובכללם בני ובנות ישראל הלומדים תורה ויראת השם, לזכור כי התורה היא מגנא ומצלא ‏יותר מכל ההשתדלויות וחלילה לבטל הלימודים.

"‏אמנם צריך להשתדל בכל דרכי הטבע שלא להדביק אחרים ח"ו, וגם להתחסן כל אחד לפי מצבו, ונעתיר בתפילה ותחנונים כי בזכות התורה יסר השי"ת מעלינו את הנגע הזה ויושיענו מכל הצרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר