הרשימה המלאה • התפללו

לקיים בנו חכמי ישראל: רה"י והמשגיחים שנדבקו בקורונה

ההתפשטות המדאיגה של זן האומיקרון, הגיעה גם לראשי ישיבות והמשגיחים • 'כיכר' עם הרשימה המלאה, והשמות לתפילה • רה"י שנדבקו בפעם השנייה ורה"י שאביו אסר עליו להגיע לישיבה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראשי ישיבות נדבקו בנגיף קורונה (צילום: אלי קובין, מוטי גרין)

משבר הקורונה לא פסח גם על עולם הישיבות, שם יש אלפי בחורים שנדבקו, חלקם בפעם השנייה, גם אלו שחוסנו. במקביל, ראשי ישיבות רבים נדבקו אף הם בנגיף קורונה.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין בן ה-98, נדבק בנגיף הקורונה, למרות הזהירות המפולגת בה נקט ושלושה ימים לאחר שהתחסן במנת החיסון הרביעית. הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלימה של הגאון רבי ירחמיאל גרשון בן מרים לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

ראש ישיבת באר יעקב הגאון רבי דוד שפירא, אומת גם הוא היום - בפעם השנייה לנגיף קורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי דוד יצחק בן ציפורא פייגא.

ר"י חברון: הצעירים לא פוחדים מהמחלה, אלא מהקפסולות (צילום: איחוד בני הישיבות)

ראש ישיבת בית מתתיהו, שהחלים לאחרונה מהמחלה הידועה ונשמר אף הוא מאוד, אומת הבוקר לנגיף קורונה, גם משגיח ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי שלמה ברויאר, אומת אחר הצהריים לנגיף קורונה.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור ראש הישיבה הגאון רבי ברוך בן צביה, והמשגיח הגאון רבי שלמה בן שמחה פרדכע.

מי שנזהר לאורך השנתיים האחרונות מאוד מהנגיף, הוא ראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן, שזן האומיקרון לא פסח גם עליו (ראש הישיבה נדבק לפני כשנה, לאחר שנטל את החיסון הראשון. ח"ב), והיום הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי דוד בן אסתר.

הגר"ד לנדו לבני הישיבות: 'המבנה שחייתם בו - עובר זעזוע' (צילום: דוד זר )

ראש ישיבת מאור התלמוד וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי אברהם יצחק קוק, נמצא אף הוא לפני הצהריים מאומת לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אברהם יצחק הכהן בן בלה רחל.

ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו, שנזהר מאוד בשנתיים האחרונות מנגיף קורונה ומיעט ביציאה מביתו, נדבק אף הוא בסוף השבוע האחרון. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אפרים דב בן דבורה.

הקפות שניות בישיבת מאור התלמוד ברחובות, עם רה"י הרב קוק • תיעוד (צילום: ט. ברונר)

משגיח ישיבת קול תורה בשכונת בית וגן בירושלים, הגאון רבי יצחק ירוחם ברודיאנסקי, נמצא בשעות האחרונות כחיובי לנגיף קורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי יצחק ירוחם בן הניה.

משגיח ישיבת קול תורה לצעירים ומי שמכהן גם כאדמו"ר מדרוהוביטש, נדבק אף הוא היום בנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אביעזר זעליג אשר בן רחל.

ראש ישיבת 'מן ההר', הגאון רבי חיים מן ההר, קיבל אף הוא היום תשובה כי הוא מאומת לנגיף המדבק. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי חיים יהודה בן מתילדה.

ראש ישיבת נחלת שלמה הגאון רבי אברהם ארלנגר, אומת בפעם השנייה כחיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי אברהם בן ציפורה רחל.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התגלה כחיובי לקורונה בבדיקה ביתית ומצבו טוב, במקביל רעייתו ונהגו האישי נדבקו בנגיף. שמו לתפילה - הגאון רבי דוד ברוך בן חיה איטה.

הפוסק הצעיר מבני ברק, הגאון רבי עמרם פריד, נמצא בשעה האחרונה חיובי לנגיף הקורונה. הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור הגאון רבי עמרם בן בתיה.

יצוין, כי ראש ישיבת נתיבות חכמה, הגאון רבי דניאל וולפסון, הפסיק להגיע בזמן האחרון לישיבה וזאת בשל התפרצות הקורונה בישיבה. ל'כיכר השבת' נודע, כי אביו של ראש הישיבה, אמר לו את ההוראה לא להגיע לישיבה, עד שהתחלואה תיפסק.

זן האומיקרון לא פסח על עולם הישיבות, וכפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', בישיבת 'נתיבות חכמה' יש עשרות בחורים שנדבקו, כמו גם ב'בית מתתיהו' שם יש כעשרה בחורים חולים. בישיבת איתרי - 15 בחורים. ב'עטרת ישראל' - 4 בחורים. ב'לנדא (היכל יצחק) - 5 בחורים, ב'סילבר' (דרך חכמה) - 2 בחורים ובישיבת מיר ברכפלד כ-30 בחורים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי לאור החלטת הממשלה לא לתת בדיקות קורונה סתם, במכונות השתייה המוצבות בעולם הישיבות, החלו למכור בשבוע האחרון בדיקות אנטיגן במקום פחיות שתייה.

ביום שישי פורסם מכתבם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בעקבות הגל החמישי של הקורונה, בו נכתב כי ‏"כאשר שוב מתרגש עלינו הנגיף המפריע, זאת ועוד צרות רבות ורעות יותר מהרגיל הי"ר, ודאי צריכים הכל להתחזק בתפילה ובשקידת התורה, ולא להכנע לעצת היצר שרוצה להפריע ללומדי התורה, אלא כל או"א ‏יתחזק בסדרי הלימוד.

"‏ובפרט בעת כזאת שעולם כמנהגו נוהג באין מפריע, לא תהא כהנת כפונדקית לפגוע ח"ו רק במוסדי העולם, ‏ועל כל הלומדים ובכללם בני ובנות ישראל הלומדים תורה ויראת השם, לזכור כי התורה היא מגנא ומצלא ‏יותר מכל ההשתדלויות וחלילה לבטל הלימודים.

"‏אמנם צריך להשתדל בכל דרכי הטבע שלא להדביק אחרים ח"ו, וגם להתחסן כל אחד לפי מצבו, ונעתיר בתפילה ותחנונים כי בזכות התורה יסר השי"ת מעלינו את הנגע הזה ויושיענו מכל הצרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר