שלושה קברים על גבעה

הקבר החשאי בגואטמלה: פה נטמן מנהיג הכת "לב טהור"

על גבעה באורטוריה, בסנטה רוזה שבגואטמלה, סמוך למתחם כת "לב טהור" לשעבר - קבור שלמה הלברנץ, מנהיג הכת, שטבע למוות בנהר במקסיקו • 'כיכר' עם תיעוד חדש ובלעדי מהקבר (בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הקבר של שלמה הלברנץ (צילומים: כיכר השבת)

חשיפת 'כיכר השבת': על גבעה באורטוריה, עיר בסנטה רוזה שבגואטמלה, סמוך למתחם כת 'לב טהור' לשעבר, קבור שלמה הלברנץ, מנהיג הכת, שנפטר לאחר שטבע למוות. כעת, 'כיכר השבת' עם תיעוד בלעדי חדש מהקבר שמיקומו נשמר בסוד.

בכת 'לב טהור' קורים לשטח - "בית החיים". בכל ראש חודש, כל חברי הכת עולים למקום, בו נמצאים שלושה קברים - באחד מהם קבור, כאמור, שלמה הלברנץ, מנהיג הכת, לצידו קבורה בתו מרים שנפטרה מאלרגיה ויהושע לוי ז"ל.

הקבר של הלברנץ, מנהיג הכת
מתחם הקבר

כזכור, שלמה הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור', טבע למוות בנהר סואן במקסיקו בי"ג בתמוז ה'תשע"ז, בעת שטבל במקום לכבוד שבת ונסחף בזרם המים.

אחד מאנשי הכת שהיה שם בזמן אמת, מספר היום ל'כיכר השבת', אחרי שנים ששתק, כי "הרבי נכנס לטבול בזמן שהנהר היה שקט, פתאום הגיע זרם חזק של מים, בגלל שהיה ימים גשומים".

הקבר של הלברנץ, מנהיג הכת
הנרות במתחם הקבר
הפתק על הקבר

הוא מתאר כי "הרבי נכנס למים כשהוא מחזיק בחוץ והגבאי שלו מחזיק בצד שני, לפתע החוט התנתק והנהר שטף את הרבי. רק אחרי זמן מה מצאנו אותו בהמשך הנהר עם פצע בראש, כך הוא נפטר".

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מוסיף כי "את הגופה, חברי הכת הבריחו ממקסיקו לגאוטמלה בתוך רכב, כדי לקבור אותו כמה שיותר מהר. אנשי הכת יצרו קשר עם שוטר בגבול בין המדינות וכך הבריחו את הגופה תמורת כסף".

גורם בכת מסביר ל'כיכר השבת' כי "לא נבנתה מצבה לקברו של מנהיג הכת בגלל ששטח הקבורה לא חוקי ומאוד מסובך לסדר את זה. החשש שלנו זה שיום אחד הגוים ימצאו את זה ויקחו את זה לבית קברות של גויים" .

הקבר של הלברנץ, מנהיג הכת
אחד הקברים בשטח

סמוך לקברו נבנתה בתקופה האחרונה סוג של גדר ומתקן לנרות, שם מצאנו גם מכתב בקשה, שהניח כנראה אחד מחברי הכת, בו נכתב: "מורנו ר' עמרם משה יוסף בן שרה רחל ומשפחתו לתשובה שלימה ולהתקשרות חזרה".

בכת 'לב טהור' שמרו על המיקום המדויק של הקבר בסוד והשתדלו ששום תיעוד של הקבר - לא יפורסם. כעת, 'כיכר השבת' עם תיעוד בלעדי מהמקום, תיעוד שצולם בימים האחרונים, בעוד אנשי הכת תרים אחר מקום חדש בו יוכלו לשהות.

הקבר של הלברנץ, מנהיג הכת
הקבר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר