מתקפה חריפה

פרופ' מטות קראה לבטל את חובת הבידוד; "מונעת מתאוות פרסום"

"האומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית", טענה מנהלת האגף הכירורגי באיכילוב ותקפה את ההנחיות • משרד הבריאות הגיב במתקפה חריפה: "תאוות פרסום" (קורונה, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה. אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

הגל החמישי בישראל משלב נדבקים בזן הדלתא האלים ובזן האומיקרון הקל יחסית אך המדבק במידה משמעותית הרבה יותר. מספר הנדבקים המאומתים בארץ עתיד להגיע השבוע לכמיליון מאומתים. מספר החולים הקשים טיפס במהלך השבת, ובמשרד הבריאות נערכים לאלפי מאושפזים.

למרות כל זאת, הפרופ' עידית מטות, מבכירות הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב, שוב תקפה את מדיניות משרד הבריאות, והמליצה לבטל את חובת הבידוד על כל מי שאומת לנגיף.

"האומיקרון שייך למשפחת הקורונה אבל אין מה להשוות בינו לבין זנים קודמים שגרמו למחלה ממושכת וקשה עם צורך תדיר בהנשמה ולעיתים לשימוש באקמו. כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית", כתבה הפרופ' מטות בעמוד הפייסבוק של בית החולים איכילוב.

"לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב - שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי, ופשוט תעשו דבר אחד: שימו מסיכות", המליצה.

בתגובה על כך, משרד הבריאות תקף בהודעה רשמית, וטען כי מטות דואגת לפרסומה האישי: "מייצרת שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור. המדיניות שמציעה הפרופ' מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה. לצערנו, התנהלותה מעלה חשש שתאוות פרסום גוברת לעתים על אחריות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר