ראש לשכת ראש העיר:

'אם יש לי שליחות - זה לקדם נשים חרדיות בתפקידי מפתח'

ראש לשכת ראש העיר ירושלים - ענבר לזר בשיחה ל'כיכר': "עושים הכל לקדם את הנשים שרוצות להצליח בהייטק - להתקבל לעבודה ולשבור את החסמים" • צפו בנאום (TV)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

עורכת הדין ענבר לזר, אמא לארבעה בנות משמשת כראש לשכת ראש העיר משה ליאון בשנים האחרונות. לזר, עו"ד במקצועה מלווה את ראש העיר כעשרים שנה עוד בתפקידיו השונים בתחום העסקי.

כיום בנוסף לניהול המורכב שכרוך בלשכת ראש העיר ירושלים, היא ממונה על קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי העיר ופועלת רבות למען נשות העיר.

תפסנו אותה לראיון קצר לבדוק מה עושה העירייה כדי לקדם נשים בכלל ונשים חרדיות בפרט.

"אם יש לי שליחות זאת השליחות שלי"

"אם יש לי שליחות - זה לקדם נשים", מספרת עורכת הדין לזר, "כל החלטה שמתקבלת למען קידום הנשים בעיר או בעירייה היא פריצת דרך. עיריית ירושלים מובילה מהלכים רבים בשנים האחרונות לקידומן של הנשים".

ספרי לנו מה עשיתם כדי לקדם נשים?
"בשנים האחרונות קידמנו את הנושא בכמה מישורים. אחד מהם הוא מינויים של נשים בתפקידי מפתח בעירייה.
התחלנו בליצור ייצוג הולם במינהלים הקהילתיים ודאגנו שיותר נשים יתמודדו להיות חלק מהמינהלים והפכנו אותן לשותפות מלאות בקבלת ההחלטות למען השכונות.

"המינהלים הקהילתיים חולשים על חיי היומיום של תושבי ירושלים. בתפיסה שלי, הנשים הן מנהלות מצויינות שיודעות לתכלל בין צורכי התושבים, לראות את הילדים ולתכלל את המערך מול העירייה. בנוסף למינהלים גם הכפלנו את מספר הנשים הזוכות בפרס יקירות ירושלים ואף בשנה האחרונה פרצנו תקרת זכוכית ומונתה לראשונה בעירייה ובהסטוריה משנה לראש העיר שהיא אישה– אריאלה רג'ואן.

"בנוסף, במרכזי התעסוקה העירוניים שמנו דגש על יצירת מקומות תעסוקה מותאמים ומאוזנים בין בית לעבודה. כאישה וכאמא אני מבינה את הצורך גם להיות בבית, להיות מעורבת מאוד בגידול הילדים וגם לעשות למען עצמך ולפתח את עצמך בפן האישי ולשם אנחנו הולכים".

מה המוטו שלכם בנושא הזה?
"חשוב לנו שידעו שנשים מקודמות יותר. לכן, מי שרוצה כמובן. היום, העירייה יודעת להעניק לכל מי שרוצה את כל הכלים המקצועיים איך להגיע לתפקיד מפתח. אנחנו נותנים כמה שיותר כלים שאישה שרוצה להתקדם - תתקדם ותקבל את התמיכה המלאה לכך. ראש העיר מאמין שזה לא עניין מגדרי אלא מקצועי; מי שמקצועית מספיק – ביכולת ובכוחות שלה, היא יכולה לעשות כל תפקיד.

מה עושים לקידום מעמד האישה החרדית ספציפית?
"האישה החרדית היא מושא להערצה. הנשים במגזר החרדי מגדלות בתים וילדים לתפארת ובמקביל מפתחות קריירה אישית.

"יש המון מה ללמוד מנשים חרדיות". אומרת לזר בחיוך ובסיפוק רב רגע לפני שהיא עונה את התשובה, ומוסיפה: "הן עם עשרה ילדים – מתקתקות עבודה, ילדים ומשפחה. להעריץ את הנשים החרדיות. אלופות עולם".

"גם בעבר, שעבדתי עם ראש העיר במשרד רואי החשבון בתל אביב עבדו איתנו נשים חרדיות, מעדות ראשונה אני יכולה לומר שהן חרוצות ואחראיות מאוד. תענוג גדול לעבוד בחברתן.

"השאיפה שלי היא לפתח ולקדם את הנשים בירושלים גם בתחומי ההייטק ושנשים ייטלו חלק נכבד בכלכלת העיר.
אנחנו מייצרים הכשרות ומשרות מתאימות ומורידים כל חסם שעלול להתעורר בדרך. סוללים את הדרך להצלחה.

"המחלקה לקידום מעמד האישה בעירייה חולשת על כל המגזרים ובשיתוף כל העמותות המבורכות הפועולות בעיר אנחנו פועלים לאורך כל שנה, יוצרים קשרים ומתווכים בין מקומות התעסוקה לתושבים ואני מברכת על כך.

"חשוב לי להודות כאן לראש העיר, משה ליאון, על הבנת החשיבות ומתן הרוח הגבית לכך. זה לא מובן מאילו".

צפו בדבריה בוועידת אחת ועוד אחת של כיכר השבת ובחסות עיריית ירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר