מצילות חיים

מנכ"ל איחוד הצלה: זו הסיבה שאנחנו מתעדפים עובדות

מי שמנהלת את אגף התקציבים באיחוד הצלה זו עובדת חרדיה • מאה חמישים מיליון שקל וזה לא האגף היחיד • במסגרת הוועידה הלאומית, שיחה אישית עם אלי פולק • עשרים וחמש שנה אני שואל איפה החובשות

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: ליאת מנדל)

"ביצעתי עשרים ושבע לידות" מספר אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה "אבל הייתי מוותר על זה. זה לא רק בלידות, זה בהמון סיטואציות. הקמנו יחידת חובשות חרדיות שכולן מגיעות מהחברה החרדית. עשינו כללים ברורים, נשים מטפלות בנשים, זו יחידה שהולכת ומתפתחת".

במושב מיוחד במסגרת הוועידה הועידה הלאומית לתעסוקת נשים בהשתתפות עיריית ירושלים ועמותת מפרי ידיה הישראלי, התיישבנו לשיחה אישית עם אלי פולק. לשוחח על תעסוקת נשים חרדיות במסגרת איחוד הצלה, אחד הגופים אהודים והמוערכים במגזר ובכלל בתחום הצלת החיים.

"פנו אלינו לפני מספר שנים" מספר פולק "על מחסור במדריכות חרדיות ואנחנו הרמנו את הכפפה. זה חשוב, ההתאמה והשוני בעניין העברת המסרים, התאמת השפה. יש לנו עשרות רבות של מדריכות חרדיות.

ומה קורה במשרדים?

במשך השנים מאז שהקמנו את איחוד הצלה, ראינו בכך ערך גדול. יש יתרון גדול בעובדת אישה. יותר אמינות, יותר דבקות במטרה. למדתי שכדאי לתעדף נשים בכל מיני עבודות מפתח.

אף פעם לא ידעתי מה המספר המדויק של הנשים בעבודה. לפני תקופה התחלנו לעשות העובד המצטיין ועשינו טקס וכולם הגיעו. פתאום אני רואה רוב מוחלט של נשים. ציינתי את זה והזכרתי את זה כדבר מיוחד. הסמנכ"לית כספים ומשאבי האנוש, שמנהלת תקציב של מאה חמישים מיליון שקל בעבודה פשוטה - היא אישה חרדית. כל המחלקה שלה זה נשים חרדיות. כנ"ל גם גם מנהלת אגף הדרכה, אישה חרדית.

אז איפה האתגר?

בתעסוקת נשים אצלנו במשרד לא מצאתי אתגר. התובנה שראיתי אצלנו במשרד הוא שהן לא בהכרח מחפשות קריירה, היא רוצה עבודה בטוחה ומתאימה, משכורת הוגנת וזה מה שאנחנו מציעים. אבל לגבי החובשות, זה אתגר לא פשוט.

יש לנו רבנים שמתווים דרך ויש את מורי ההוראה שאנחנו הולכים על פיהם, אבל יש כאלו שזה לא היה מקובל עליהם. אני יכול להגיד לך שבכל פעם שיש רב שמתנגד אני הולך ומתאר לו מה קורה בבית כשאני צריך לטפל באישה וכמה חשוב שתהיה מטפלת, אני מצליח לשכנע. אבל זה אתגר. וקשה לאנשים אצלנו לדמיין את החובשת נוסעת עם האורות והסירנות אבל זה דבר שקורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר