האיש של כהנא

ראש מערך הגיור החדש נגד רפורמת הגיור: "בעייתי מאוד"

הרב בניהו ברונר, הדיין שמונה לתפקיד ראש מערך הגיור על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא ובניגוד לעמדת נשיא ביה"ד הגדול, בגר"ד לאו, בביקורת נגד רפורמת הגיור: "זה דבר בעייתי מאוד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בניהו ברונר והשר כהנא (צילום: המשרד לשירותי דת, יונתן זינדל - פלאש 90)

הרב בניהו ברונר, מי שמונה על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא לתפקיד ראש מערך הגיור, יצא זה מכבר בביקורת קשה נגד רפורמת הגיור שמוביל השר ואמר כי זה "מתווה בעייתי מאוד".

העיתונאי יאיר שרקי פרסם ב'חדשות 12' הקלטה של הרב ברונר, בה מתח ביקורת על רפורמת השר הממונה: "בא לפה איזה שר ואומר 'אני יש לי אחריות לאומית, אני רוצה לתת פתרונות', אני לא אומר שהפתרון שלו זה הפתרון. ואני גם לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם אני לא רואה תורים ליד הרבנויות, אני לא רואה תורים של אנשים שעומדים והולכים ורוצים להתגייר, אני לא בטוח שזו הדרך".

בהמשך הדברים, שהוקלטו במהלך שיעור שמסר בשבועות האחרונים, הוסיף הרב ברונר: "יש בעיה של 30 שנה. השאלה כמה הרבנות יושבת על המדוכה לפתור את הבעיה הלאומית. זו שאלה קשה. מצד שני גם ללכת נגד הרבנות זה דבר מאד קשה".

באשר לסעיף מרכזי של רפורמת הגיור, הסעיף שיאפשר לרבני ערים להקים בתי דין לגיור, התבטא הרב ברונר: "זה כאילו לפתוח פתח שיעקוף את הרבנות הראשית וזה גם דבר בעייתי מאוד. זה דבר בעייתי. יש בעיה".

הגר"ד לאו נגד מינוי הרב ברונר: " לא הגיוני"

כזכור, בריאיון בלעדי ל'כיכר השבת', הסביר הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, את התנגדותו למינוי הרב ברונר לראש מערך הגיור ואמר: "ראש מערך גיור זה לא מנהל מערך גיור, ראש מערך גיור הוא אמור ליישם את ההנחיות ההלכתיות של נשיא בית הדין. זאת אומרת שראש מערך הגיור צריך להיות שליח שלי ליישם את המדניות שלי.

"נשמע לך הגיוני שממנים מישהו שיש לו מחשבות אחרות? זה לא עניין אישי, אני מתפלא על מי שמינה אותו, יותר מתפלא עליו, אדם צריך להיות שליח שלי והוא עושה את זה בצורה שכזאת בלי לשאול אותי לפני כן".

הרב הראשי הוסיף וסיים: "זה נשמע לי קצת לא הגיוני וקצת לא סביר, רחוק ממנהל תקין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר