התייקרות גם בישראל?

"מצב קודר"; חשש כבד מעליית מחירים אם תפרוץ מלחמה

במערב בכלל ובאירופה בפרט חוששים מעליית מחירים נוספת אם תפרוץ מלחמה בין רוסיה לאוקראינה • ג'ונסון אמר הערב כי אם פוטין יפלוש לאוקראינה תהיה זו החלטה 'הרסנית' לרוסיה (בעולם, כלכלי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בזמן שבארה"ב ובבריטניה הורו על החזרת בני משפחות של עובדי השגרירויות באוקראינה מחשש למלחמה מול רוסיה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר הערב (שני) כי פלישה רוסית תהיה "הרסנית וקטלנית" בעבור רוסיה.

ג'ונסון הוסיף ואמר כי בריטניה "מכינה סל של סנקציות נגד רוסיה" במקרה שתחליט לפלוש. עוד אמר ג'ונסון כי "בריטניה מספקת גם נשק הגנתי לאוקראינה".

באירופה חוששים ממלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ומבינים כי במקרה של עימות צבאי במדינות האיחוד צפויה עליית מחירים בין היתר במחירי הנפט, שכבר הגיעו לשיאים שלא היו בשבע השנים האחרונים.

אחת הסיבות המרכזיות להתייקרות של הנפט היא פשוטה - רוסיה היא ספקית עיקרית של נפט לאירופה, והנפט עובר בצינורות מרוסיה לאירופה דרך אוקראינה. דבר שככל הנראה לא יתאפר במקרה של מלחמה בין המעצמה לבין אוקראינה.

ולא מדובר רק בנפט, אלא באנרגיות רבות שעוברות בצינורות החיוניים עבור המערב. בין היתר, חוץ מנפט - עובר בצינורות גם גז טבעי.

הדאגה באירופה באה כשגם כך האינפלציה מאיימת בשל משבר הקורונה. עימות צבאי עשוי להחמיר את המצב ולייקר גם את מחירי הדלק עוד יותר.

אז נכון, בהתחלה אולי ישראל לא תושפע ישירות מעליית המחירים, אבל בכלכלה כמו בכלכלה, משברים מתפשטים כאש קוצים ובמקרה של מלחמה ארוכת טווח הדבר עשוי להביא להתייקרויות נוספות גם בישראל.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח מוקדם יותר היום כי נשיא האמריקני, ג'ו ביידן, שוקל שליחת אלפי חיילים למדינות מזרח אירופה בצל המתיחות הקשה בין רוסיה לאוקראינה, כאיתות לרוסים שלא יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. עד כה האמריקנים לא התערבו באופן ישיר בעימות כחלק ממדיניות הבריחה מתפקיד "השוטר העולמי" והחלטה כזו תחשב כדרמטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר