רוחות מלחמה מנשבות

רוסיה תצליח לכבוש את אוקראינה? התרחישים האפשריים

כבר תקופה ארוכה שהמערב חושש מפני החלטה של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, לפלוש אל מדינת אוקראינה • בדקנו מהם התרחישים האפשריים, האם יש לאוקראינה סיכוי וכמה המערב יסייע (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנקים רוסיים (צילום: shutterstock)

"יש ביננו תמימות דעים מוחלטת", טען בביטחון אתמול בלילה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לאחר וועידה וירטואלית עם מנהיגים אירופאים.

אלא מסתבר כי תמימות הדעים היחידה שקיימת היא שרוסיה לא צריכה לפלוש לשטחה של מדינה ריבונית. בנוגע לדרך ולמחירים האפשריים - המצב רחוק מתמימות דעים.

באוקראינה מבקרים את החלטת ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות להחזיר חלק מעובדי השגרירות למדינות האם מחשש למלחמה. במשרד החוץ האוקראיני טוענים כי "באוקראינה בטוח יותר מ-LA".

נראה כי בימים האחרונים מנסה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לטאטא את הפגנת הרפיסות מצדו כשהתייחס ל"פלישה קטנה" לאוקראינה, ומנסה להיראות קשוח אל מול הרוסים - אבל הדיבורים על עמדה קשוחה לא בהכרח מראה על מעשים.

סדק חדש ב"תמימות הדעים" התגלה היום כשקנצלר גרמניה הזהיר מפני פעולות קיצוניות מול רוסיה, פעולות שעשויות לפגוע כלכלית בגרמניה. באוקראינה מנגד, מאשימים את גרמניה וטוענים כי "גרמניה בוגדת בנו".

נשיא אוקראינה זלנסקי (שאטרסטוק)

הדברים באים גם אחרי דבריה של שרת החוץ הגרמנית, לפיהם גרמניה כנראה לא תשלח סיוע צבאי לאוקראינה, בין היתר בשל ההיסטוריה של פלישה גרמנית לבריה"מ במהלך מלחמת העולם השניה.

הסיכון לפלישה רוסית

פוטין כמו פוטין שומר את הקלפים מוסתרים, וטוען בעקשנות כי לרוסיה אין תכנית לפלוש לאוקראינה. עם זאת, ככל שהלחץ מצד המערב על פוטין לחשוף את קלפיו, הביא את פוטין לומר כי "ייתכנו פעולות תגמול טכניות צבאיות" זאת בתגובה למה שכינה "תוקפנות המערב".

חיילים רוסים בפלישה לחצי האי קרים האוקראיני, 2014 (שאטרסטוק)

כידוע, על פי מדינות נאט"ו (ברית צבאית בין מדינות אירופאיות וצפון אמריקאיות), פלישה רוסית היא רק עניין של זמן.

אמש (שני) התראיין יו"ר הפרלמנט באוקראינה ל'N12' ואמר כי הם "מקווים שלכולם יהיה הגיון בריא שלא לפתוח במלחמת עולם שלישית".

הכוחות שמציבה רוסיה

ההכחשה הרוסית על פלישה אפשרית שמה עוד יותר בעומק הערפל את המידע כמה עמוק יפלוש הצבא הרוסי לאוקראינה.

על פי ההערכות של נאט"ו, כמאה אלף חיילים רוסים כבר נמצאים באיזור הגבול ומתכוננים לפלישה. במפה ניתן לראות את גודל הכוחות המשוער שהציבו הרוסים.

מפת פריסת הכוחות המשוערת (שאטרסטוק, כיכר, ויקמדיה)

על פי חלק מההערכות, הרוסים שוקלם גם פלישה דרך השכנה המשותפת - בלארוס. כך תוכל רוסיה לאגף מכמה חזיתות.

נראה כי פוטין מוכן לצאת למלחמה עם אוקראינה בשל התקרבותה לברית נאט"ו כשלטענתו מדובר ב"פגיעה בביטחונה של רוסיה".

בנוסף, חשוב לזכור כי פוטין לאורך השנים דיבר על כך שרוסיה ואוקראינה למעשה חד הם, וכי השלטון הנוכחי באוקראינה, למעשה מבצע מעין 'מחטף'.

רבים מול מעטים

כמעט בכל מלחמה משחר ההיסטוריה סופרים כוחות, ועל פיהם ניתן לשער את תוצאות המלחמה, אם כי ישנן הפתעות.

בעימות הנוכחי, כמובן שרוסיה נמצאת בעליונות צבאית אדירה על פני אוקראינה, אך האחרונה זוכה לסיוע ממדינות רבות, וכדאי לעקוב אחר ההתפתחויות ולראות מה צפוי בהמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר