כשהילד שלכם משועמם אל תציעו לו מה לעשות

בכל פעם שאתם שומעים אותו רוטן שאין לו מה לעשות, מתחשק לכם לצווח ולהצביע על ערימות המשחקים שיש בבית ונקנו רק בשבילו, אבל זו טעות. הנה מה שמוטב לעשות במקרה כזה (משפחה)

(צילום: Shutterstock)

אז הקטן שלכם משועמם ואתם מרגישים איך כל כוחותיכם אוזלים, בכל פעם שאתם שומעים אותו רוטן על כך. האם כדאי לכם: א) להושיב אותו מול מסך. ב) להציע רשימה של דברים שכיף לו לעשות. ג) ללכת לחנות הצעצועים הקרובה לבית ולקנות את המשחק שהוא כל כך רוצה. ד) פשוט לא לעשות כלום.

ובכן, חברים, אם בחרתם ב-ד', אתם בדרך הנכונה. ובכל זאת, קל להגיד, אבל בפועל, לא פשוט להתעלם מילד מתלונן. לכן, אנו מציעים לכם להכין את עצמכם עם תכנית פעולה מגובשת - כמו זו, באדיבות ד"ר זיגי כהן, פסיכולוגית המתמחה בהתפתחות הילד. הנה בדיוק מה שצריך לומר כשהצאצא שלכם מתחיל להתבכיין על כך שאין לו מה לעשות.

קודם כל, אל תפחדו משעמום

כשהוא מתלונן ללא הרף שאין לו מה לעשות, אתם חוששים שתאבד את שפיות דעתכם, אבל מומחים אומרים ששעמום בפני עצמו אינו מהווה בעיה. לפי ד"ר כהן, "שעמום הוא לא עניין של נכון ולא נכון; זו רק תחושה חולפת בדרך ליוזמה, דמיון, מוטיבציה, הסתמכות עצמית ופתרון בעיות". במילים אחרות, אתם יכולים להסתכל על שעמום כעל זרז - חוויה לא נוחה, אך חולפת, שיכולה למלא תפקיד משמעותי בסיוע לילדכם לפתח שורה ארוכה של מיומנויות חשובות.

וכבו מסכים

כאשר היללות מתחילות להתגבר, אתם עלולים, בחוסר מחשבה, פשוט להפעיל לילד שלכם סרטון ולקבל 'שקט תעשייתי', אך ד"ר זיגי ממליצה להימנע מכך. "עידן זמן המסך יצר תרבות של 'התאמה'", היא אומרת. במילים אחרות, כשאתם מספקים לילדכם פתרון מהיר בצורה של טכנולוגיה, אתם באמת רק מחמירים את הבעיה ומפריעים ליכולת שלו לסבול (או לגרש) שעמום בעתיד.

אז איך להגיב לילד כשהוא אומר שהוא משועמם

האינסטינקט הראשון שלכם עשוי להיות להרים את הקול שלכם ולהצביע בפראות על המספר המגוחך של הצעצועים שממלאים את כל הבית וכל תפקידם הוא לבדר את יורש העצר שלכם. עם זאת, מומחים אומרים שעצבנות היא לא הדרך הטובה ביותר להגיב לילד שאומר "משעמם לי". במקום זאת, הישארו ניטרליים ונסו לאמת את התחושה שלו מבלי לתקשר שיש בה משהו יוצא דופן. והנה החלק החשוב - אל תנסו לתקן את המצב. כן, זה נכון: אל תרימו טלפון ותזמינו את החבר הטוב ביותר של בנכם אליכם הביתה, אל תיקחו אותו לחנות "הכל בשקל" בשביל לרכוש עבורו צעצוע חדש, אפילו אל תציעו פעילויות בבית שזמינות לו. הוא יהדוף את הצעותיכם בכל מקרה.

ד"ר זיגי מציעה תסריט אחר ומרענן: כשהילד שלכם אומר שהוא משועמם, פשוט אמרו, "אני יודע/ת"; וכשהוא יאמר את זה שוב - והוא יגיד את זה שוב, ענו לו: "אני יודע/ת שאתה משועמם ואתה חושב שאני יכול/ה לשנות את זה... אבל אתה הוא זה שיכול לשנות את זה". קצר וקולע. ברגע שהילד שלכם יקבל את התזכורת הזו פעם ועוד פעם, היא תהיה אפילו מעצימה. לא פחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר