התיעודים והתחזית המלאה • צפו

סערת 'אלפיס': ירושלים נצבעה בלבן; הלימודים מחר בוטלו

אחרי שהצפון נצבע בלבן, הגיע תור המרכז: שלג כבד יורד הלילה בירושלים ובסביבה • הלימודים מחר בוטלו • הסערה צפויה להתגבר במהלך הלילה • עדכונים שוטפים ב'כיכר השבת' ותיעודים (ארץ, TV)

מישאל לוי | כיכר השבת |
השלג בצפון רמת הגולן, הערב (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת • וידאו: כב״ה צפון)

סופת 'אלפיס' מכה ברחבי הארץ. שלג החל לרדת הערב (רביעי) בערי המרכז ואף בירושלים. בביתר עילית חסמו את הכניסות והיציאות מהעיר לכיוון ירושלים, בעקבות היערמות שלג בכביש עוקף חוסאן ובשל סכנת החלקה.

במהלך הלילה יהיה סוער. ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. בהרי הצפון והמרכז ירד שלג כולל ירושלים. ינשבו רוחות חזקות. חשש להצפות בערי החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

ההערכה היא שהשלג בירושלים ירד גם במהלך הלילה והוא ייערם בין 10 ל-20 ס"מ, בעיקר בשכונות הגבוהות.

במטרה להיערך לקראת השלג ולאור לקחי אירועי השלג הקודמים, בירושלים בהנחיית העיריה הסתיימו הלימודים היום בשעה 15:00, בתום הערכת מצב הודיעו בעירייה כי מחר לא יתקיימו בעיר לימודים כלל, מפזרות מלח ינועו בצירים הראשיים על מנת לאפשר מעבר בטוח לרכבים וצוותים עומדים בהכנה לטיפול במפגעים.

שלג בקרית יובל בירושלים. (נעם וישי חדד)

חברת החשמל הודיעה כי על פי נתוני החברה לניהול המערכת, הערב נשבר שיא צריכת החשמל של כל הזמנים והוא עמד על 14,805 מגוואט. השיא האחרון נשבר בשבוע שעבר ועמד על 14735 מגוואט, השיא הקודם בחורף 2020 עמד על 13,182 מגוואט.

מחברת החשמל נמסר כי "חברת החשמל עובדת בצוותים מתוגברים ובמשמרות של 24/7 כדי לתת מענה מהיר ככל האפשר לתיקון נזקים ופגיעות ברשת החשמל, כתוצאה מפגעי מזג האויר, ולהחזיר את אספקת החשמל הסדירה ללקוחות".

"בחברה עוקבים אחר הביקוש העצום לחשמל בשבוע האחרון, פועלים בשטח על מנת לוודא אספקת חשמל סדירה ומעריכים, כי בימים הקרובים ייתכן וישברו שיאי ביקוש נוספים על רקע מזג האויר הצפוי".

השלג בבנימין (צילום: דוברות בנימין)

המשטרה הודיעה על שינויים בהסדרי התנועה בעקבות מזג האוויר הסוער והשלג באזור ירושלים, שוטרי מחוז ירושלים חסמו את כביש המנהרות לכיוון גוש עציון בשל הסכנה לבטיחות משתמשי הדרך לאחר שהחל לרדת שלג בעיר ירושלים ובסמוך לה.

מאות שוטרי ומתנדבי מחוז ירושלים ומשמר הגבול, פרוסים כבר החל משעות הצהריים תוך מוכנות מרבית ברחבי העיר והיישובים הסמוכים.

פעילות המשטרה מבוצעת בתיאום עם הרשויות המקומיות וכלל גורמי החירום וההצלה. מטרתה של ההיערכות הנה מתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך בכבישי הגישה לעיר ירושלים וממנה, בתוך העיר ובישובים הסמוכים, זאת במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל התושבים ומשתמשי הדרך.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר על כן מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

אלו עיקרי ההנחיות וההמלצות לציבור: נסיעה על השלג ברכב שאינו מתאים לכך מסוכנת ויש להימנע מכך, נוכח צפי מזג האויר הסוער והסיכוי להיערמות של שלג בדרכים, מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות, בפרט באזור הרי ירושלים.

יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות, חשוב לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים, ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על שימוש בטלפון הנייד, שימו לב להולכי רגל - בעת מזג אויר גשום וסוער, יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל, יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה:

  • ירושלים - 3-8
  • תל אביב-יפו - 9-13
  • חיפה - 7-10
  • באר שבע - 4-13
  • צפת - 2-4
  • טבריה - 8-11
  • אילת - 9-18
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר