לקראת הדיון

השרים סער וליברמן: מנתנגדים להארכת התו הירוק

בעוד כשבוע יסתיים תוקפו של התו הירוק ושניים מבכירי שרי הממשלה הודיעו כי יתנגדו להארכתו • ליברמן: "מתנגד להארכה, אפילו בשנייה" • סער: "צריך לסיים את דרכו" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
סער, בנט וליברמן (צילום: עמית שאבי)

שר האוצר, אביגדור ליבמרן, ושר המשפטים, גדעון סער, הודיעו כי יתנגדו להארכת מתווה 'התו הירוק'. השרים הביעו את התנגדותם לקראת הידון הצפוי להתקיים בקבינט הקורונה ובממשלה, שכן בעוד כשבוע יסתיים תוקפו של התו הירוק.

לדברי השר סער: "התו הירוק צריך לסיים את דרכו. כמו באנגליה. כמו בדנמרק. הפגיעה בחרויות ובפרנסה היתה מוצדקת כל עוד היתה לכך תכלית אפידמיולוגית מובנת. אין עוד כזאת. לא אתמוך עוד בהארכת התו הירוק".

שר האוצר ליברמן אמר ב'חדשות 12': "התו הירוק אמור להסתיים 6 בפברואר ואני אתנגד להארכה, אפילו בשנייה אחת. לא רוצה לדבר בשמו של ראש הממשלה, אבל עמדתי היא להתנגד. אין שום סיבה שבמצב החיסונים וההדבקה והמחלימים במדינה להמשיך בתו הירוק. יש קבינט מומחים שהוא מייעץ לממשלה, גם שם יש רוב מוחץ לביטול התו הירוק ולכן אני שקט לחלוטין".

יצוין כי טרם ברור מה תהיה עמדתם של בכירי מערכת הבריאות וראש הממשלה, נפתלי בנט. אך כאמור, בכירים בממשלה הודיעו שיתנגדו להארכתו של התו הירוק.

ח"כ ולדימיר בליאק מ'יש עתיד' התבטא אמש גן הוא נגד התו הירוק וכתב: "לא צריך את כל התווים של ציוץ, כדי לכתוב את המשפט המתבקש - זו העת לבטל את התו הירוק".

אמש עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים קשה המאושפזים בבתי החולים עלה ועומד על 1,010, הגבוהה ביותר זה למעלה משנה. בכירים במשרד טענו כי לא יהיה מנוס מלהאריך את תוקפו של התו הירוק, לפחות בשבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר