בתיה וגשל מסבירה:

איך נכון להגיב כשילד מתבגר מתריס? צפו

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: כך נכון להגיב כשילד מתבגר מתריס ומדבר דיבורים לא הולמים? (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

חלק שני בנושא החוצפה מול מתבגר. מה קורה כשמתבגר מתחצף, מתריס, מדבר דיבורים לא הולמים?

בדרך כלל התנהגות כזאת נובעת מחווית השפלה שחווה בעבר או שהוא עדיין חווה, לא דווקא ממך אמא, זה יכול להיות מהחברה, מהסביבה ויכול גם להיות ממך, בחוויה הפנימית שלו הוא חווה חוויה לא נעימה של השפלה, וכשאת יודעת ומכירה בעובדה הזאת הרבה יותר קל לך לשנות את הריקוד שלו ולהמיר את זה למשהו מכבד.

לשם כך אביא את הדוגמה הפשוטה והבהירה שעוזרת לעשות שינוי תודעתי, זה סיפורון על אדם שהגיע לרב בכעס עצום והתחיל לשפוך ולהתלהם ולדבר במילים לא מכובדות, וכמענה פנה אליו הרבה: "כן כבודו, מה אתה צריך?", ומהתגובה הנעימה והמכבדת הוא נעצר לרגע, ממש בלע את הלשון, התרכך והתחיל לדבר בצורה מכבדת, אימהות רבות לקחו איתן את הדוגמה ותרגמו את זה לחיי המעשה עם הילדים והן ראו כמה שזה אכן עובד בשטח, אין לילד בשביל מה להמשיך את צורת הדיבור והביטוי והוא מתחיל לאט לאט להתבטא בצורה נעימה ומכבדת, כי כשנער או נערה ירגישו בחוויה הפנימית שלהם את היותם מכובדים הם יביאו את זה לידי ביטוי בדיבורם ובהתנהגותם, כל אחד מדבר מתוך החוויה הפנימית שלו, כך גם אם אדם מרגיש מזולזל הוא גם מבטא את זה כלפי חוץ.

לסיום. נוסיף את תרופת הפלאים "מבט הקסם" (שוחחנו עליו בהרחבה בעבר) שעובדת על כל דיבור לא מכבד ומזלזל, עם מבט הקסם נתעקש בכל הכוח למצא את הכבוד האבוד של הילד לראות את הטוב והטהור שבו, יש בתוכו המון טוב וככל שאני אתעקש להאיר את הטוב אמגנט את זה כלפי חוץ, וכך-ככל שהנער ירגיש מכובד הוא גם יתחיל להתבטא בצורה מכבדת, זה לא סוד שככל שאימהות מאמצות את זה הן מתחילות אכן להרגיש את זה ולראות את השינויים המרגשים.

המון הצלחה.

צפו בפינה המלאה • הפינה מיועדת לנשים בלבד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר