בתיה וגשל מסבירה:

כך נכון להגיב לילד קטן שהתחצף • צפו

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: כך נכון להגיב לילד קטן שהתחצף (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

כזה קטן וככה מתחצף? היום נתייחס לחוצפה בגיל הצעיר. בגיל זה מוטלת על האמא החובה לחנך ולדאוג על תרבות החינוכית של הילד.

ראשית נבחין מהיכן נובעת החוצפה בגיל הזה, זה יכול להיות מכמה סיבות:

חוסר מודעות והבחנה- ילד קטן לפעמים אינו מודע לכך שדיבורו אינו מכבד ואינו מתאים, לכן, במידה והוא אינו מודע לדיבורו פשוט ניידע אותו ונאמר לו שכך וכך לא מדברים לאמא, אומרים כך וכך...

חיקוי של עולם המבוגרים- יש להבחין היטב אם צורת ההתבטאות נובעת מחיקוי עולמם של המבוגרים בסביבה, זה דורש בדיקה עצמית שלנו על עצמינו, אם הוא מדבר כמו שאני מדברת ומתבטאת אז לא נתפלא לשמוע את הילד מדבר כך.

לכן יש צורך לעשות הפרדה בין איך הילד מדבר לחבר לבין איך הוא מדבר לאמא, לפעמים ילד ידבר כך לחבר ולאמא הוא לא יפנה כך, נפתח בו את הרגישות ונלמד אותו בצורה יותר עניינית, לחבר מדברים כך וכך אבל לאמא לא מדברים, כי כך זה לא מכובד.

לפעמים הילד כן יודע איך נכון לדבר ואיך לא, אבל הוא נמצא במקום של בדיקת גבולות הוא מנסה לגרור אותך אמא למאבק, כדי להצליח לצאת מהמאבק כדאי לזהות מה הילד מצליח לשלוף מתוכך, הוא לוחץ על כפתור וזה משמיע לו קול, כמובן בתת מודע ולא מתוך רוע, אלא ממקום פנימי וטהור שרוצה את השייכות, אז מה הילד מצליח להוציא שם ממך? אולי סוג של בושה/השפלה איך הוא מדבר אלי כך, אולי דאגה לעתידו. כשאת תזהי רגש מדויק יותר יהיה לך הרבה יותר קל לשנות את הריקוד, ולהגיד לעצמך חמוד שלי אתה מדבר אלי כך זה לא מדאיג אותי זו משובת נעורים, כך את משנה את הריקוד כי זה בידיים שלך, את האמא מחליטה ומחליפה את סגנון הדיבור בינכם.

אז המון הצלחה.

צפו בפינה המלאה • הפינה מיועדת לנשים בלבד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר