שיתוף פעולה נדיר • צפו

סילמן נשנקה מדמעות, גפני שיבח: "שמח על האומץ שלך"

איחוד קווי החירום הטלפונים: חברת הכנסת מימינה ביקשה להתפלל על הילד החולה, שהוביל אותה ליזום את המהלך ונשנקה מדמעות • גפני נשא דברים אחריה: "אני מודה לך על האומץ" (כנסת, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עידית סילמן (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

רגעים מרגשים התרחשו הערב (רביעי) במליאת הכנסת בצל אישור הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים. עידית סילמן, שיזמה את ההצעה באורח נדיר יחד עם משה גפני, נשנקה מדמעות מעל הדוכן כשסיפרה מה הוביל אותה להתמסר לעניין. גפני בירך אותה על האומץ.

כזכור, לפי ההצעה שאושרה בקריאה טרומית, בתמיכה של 37 חברים וללא מתנגדים, המוקדים הטלפוניים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מדובר בניצחון של 'איחוד הצלה'.

"מגיע לאזרחי מדינת ישראל מענה חירום רפואי מציל חיים מהיר ככל הניתן", אמרה סילמן מעל לדוכן, "ואנחנו אחראים לדאוג שכך יהיה".

סילמן הוסיפה וסיפרה: "לצערי התוודעתי לנושא החשוב הזה בזכות סיפור עצוב וקשה על ילד מתוק שלא זכה לטיפול מהיר בזמן אמת ונותר נכה".

היא נשנקה מדמעות ועצרה למספר רגעים ואז ביקשה מהציבור להתפלל לרפואת ארי ברנשטיין. חיים אריה ירמיהו בן אסתר לרפואה שלימה. "יהי רצון מלפניך, ה' אלוקיי ואלוקי אבותיי, שתשלח מהרה רפואה שלמה מן השמיים לחולה חיים אריה ירמיהו בן אסתר בתוך שאר חולי ישראל", אמרה סילמן.

גפני במליאה, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

בשלב הזה הוסיפה: "חשוב לי להבהיר כאן: החוק הזה לא פוגע באף ארגון. מד"א מהווה חוד החנית של רפואת החירום בישראל, כולנו רואים את עבודתו המסורה והמקצועית גם בימי הקורונה, ובמקביל איחוד הצלה שמפעיל אלפי מתנדבים שפועלים לילות כימים למען הצלת חיים. הארגונים האלו, לכל אחד, בכל מקום.

"שניהם ימשיכו לפעול ולהעניק סיוע ראשוני מציל חיים בעזרת השם, ובצורה מפוקחת על ידי משרד הבריאות".

בהמשך עלה לדוכן חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה. "הנה פתאום נודע לי שבמדינה מסודרת כמו זו שלנו יכולים לשבת מתנדבים ולא לקבל את המידע שמישהו זקוק לעזרה", אמר.

גפני הוסיף ופנה לסילמן: "אני מודה לך ח"כ עידית סילמן, יש הרבה דברים שאני לא מסכים איתך, אבל באתי אלייך לוועדה וקיימנו את הדיון, ואני שמח על האומץ שלך.

"זה לא כל כך פשוט לקבל כ"כ התקפות, שאני לא מבין אותן, ולעמוד בגבורה בעניין הזה ולהביא את החוק על מנת שנוכל להעביר אותו".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', על פי ההצעה שאושרה, עליה הייתה מהומה רבה ומאבק יצרי בין מד"א לאיחוד הצלה באשר לזהות ארגון ההצלה הלאומי, המוקדים הטלפוניים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים.

בין סעיפי החוק גם נכתב כי תוסדר פעילות המוקד ויהיה פיקוח ובקרה של משרד הבריאות, שתלווה במימון המדינה בהוצאות.

בתכנון מגישי הצעת החוק, חיי ישראלים רבים יכולים להינצל, בכך שאיש ההצלה הקרוב ביותר יגיע לזירת האירוע, בלי להתייחס לאיזה ארגון הוא משתייך.

"הסנכרון והתיאום בין כונני הרפואה מהארגונים השונים, ובין הארגונים עצמם, לוקים בחסר ולעיתים אף אינם מתקיימים כלל, והדבר עלול לפגוע במתן מענה חירום מידי בעת אירוע בו הגעת כונני הרפואה למקום האירוע מהירה יותר מאשר הגעת צוות אמבולנס למקום. איחוד מוקדי החירום הטלפונים יקל על האזרחים, שכן בעת מצוקה הם לא יצטרכו לזכור יותר ממספר טלפון אחד ויוכלו לקבל סיוע מהיר מכונני הרפואה", נכתב בדברי ההסבר.

כעת, לאחר שההצעה עברה בקריאה טרומית, היא תועבר לוועדת הבריאות, שבראשה עומדת מגישת ההצעה, ח"כ עידית סילמן, ותובא להמשך הליך החקיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר