לבחורים הליטאים יהיה SMS

פתרון יצירתי: כך נערכים בישיבות לביטול "הקומה הכשרה"

גדו"י המודאגים מרפורמת הנדל ובצל החשש מההשלכות הרוחניות על הבחורים. מינו קבוצת עסקנים שתמצא פתרון • לאחר שכל פתרונות העבר - נחסמו על ידי השר הנדל, נמצא פתרון חדש (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ניידים כשרים. תמונות ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרפורמה החדשה של שר התקשורת הנדל, מדירה שינה מעיניהם של גדולי ישראל, וזאת בשל החשש, כי בחורי ישיבות ובחורות סמינר, יוכלו להיחשף באין מפריע לתכנים קשים.

על פי המידע הבלעדי הנמצא בידי 'כיכר השבת', ומפורסם כעת בפעם הראשונה, בימים אלו עמלים אחד מחשובי האדמו"רים ב'מועצת' החסידית, יחד עם ראש ישיבה חשוב מ'המועצת' הליטאית, על מציאת פתרון לבעיה האקוטית שיצר השר הנדל. הרבנים הקימו צוות מיוחד שייבחן את הנושא. יודגש, כי לצוות החדש, אין קשר ל'ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

יצוין, כי הרפורמה החדשה של הנדל, הולכת לבטל לגמרי את הרעיון של הקומה הכשרה. כל בחור ישיבה יוכל לקחת את המספר הכשר שלו ולנייד את המספר לאן שרק ירצה, מהיום והלאה, לא אמור להיות יותר מספר כשר. כבר בזמן הקרוב, יוכלו לשלוח הודעות כתובות מטלפונים ניידים תומכי כשר עם סים כשר, כשהחוק יעבור לגמרי, יוכל כל אדם שיש לו מספר כשר, לשים את הסים שלו בתוך כל סמארטפון שירצה.

ראשי הישיבות והאדמו"רים המודאגים, ניסו לחפש פתרון מיידי, שבחור לא יוכל להסתובב עם מספר כשר ולהכניס את זה לסמארט-פון.

תחילה ניסו העסקנים למצוא מספר פתרונות מחוץ לקופסה, כדוגמת, העברת בנק מספרים לחברת טלפון בחו"ל (חשבו על ירדן או על הרשות הפלסטינית. ח"ב), אך פתרון זה נחסם על ידי משרד התקשורת ששמע על כך. פתרון נוסף שנמצא ונחסם גם הוא על ידי הנדל, הוא שגוף פרטי יחזיק את 'דור 2', כדי שיוכלו להשאיר את הניידים הכשרים בדור השני. אך גם פתרון זה נחסם על ידי משרד התקשורת.

כאשר הבינו העסקנים שנשלחו על ידי גדולי ישראל, כי כלו כל הקיצין ושר התקשורת מנסה להילחם בהם בכל דרך. הם החליטו לנסות דרך אחרת.

העסקנים בדקו, האם בחור ישיבה שהוציא את הסים מהמכשיר הכשר שלו, תוכל להתקבל הודעה במרכזי החסידות או במשרדי הישיבות.

כשהבינו שאין היתכנות טכנית לדבר כזה, וזאת בשל הוצאת הבטריה מהטלפון, ניתק הקשר בין הסים לטלפון הנייד וכך אי אפשר באמת לדעת, האם הוצא הסים או לא.

בימים אלו עובדים מיטב המוחות הטכנולוגיים, כדי למצוא פתרון מעשי שתהיה אפשרות להשאיר את בחורי הישיבות רק במספר כשר, וברגע שבחור ינסה להעביר את כרטיס הסים שלו למכשיר לא מאושר, הנהלת הישיבה תקבל מידע מדויק על כך.

ל'כיכר השבת' נודע, כי על שולחן הרבנים כעת מוצאים כמה וכמה פתרונות טכנולוגיים שאפשר ליישם אותם באופן מיידי. כאשר התכנון התכנון גם לייצר עשרות אלפי מכשירים ניידים, מותאמים רק לבחורי ישיבות, בחורות סמינר ואברכי הכוללים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בפתרון המסתמן, יחולקו מכשירים ייחודים לבחורי הישיבות, ומספר גבירים נודעים מרחבי העולם, אף פרסו את חסותם על מימון המכשירים וזאת לאור הבקשה המיוחדת של ראשי הישיבות והאדמו"רים.

גורם המעורה בפרטים מספר ל'כיכר השבת', ייתכן ויהיה שוני בפתרון המוצע בין הישיבות החסידיות לישיבות הליטאיות. לליטאים ייתכן ויאושר גם שליחת הודעות כתובות ואף אפשרות לפתיחת מלמת הטלפון לצילום תמונות, אך לא לצילום ווידיאו".

מדובר בשוני דרמטי, שכן אם נזכר בימים הראשונים להקמת וועדת הרבנים לענייני תקשורת, אז הייתה מחלוקת מהותית, בין מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לאדמו"ר מגור. הרב אלישיב סבר, כי אין בעיה לפתוח אפשרות של שליחת הודעות כתובות בטלפונים הכשרים.

לעומת זאת, האדמו"ר מגור שם וטו על ההחלטה ונציגיו השולטים בוועדה, הורידו את ההצעה מסדר היום. יצוין, כי היו ישיבות, כדוגמת ישיבת כנסת הגדולה במודיעין עילית בראשות הגאון הגדול רבי הלל זקס זצ"ל, שעשו טלפונים כשרים לעצמם, עם אפשרות של שליחת סמסים, וזאת כי לא הסכימו לקבל את "ההנחתה" שהגיעה מצד וועדת הרבנים. כעת, במידה ואכן תאושר היוזמה, הליטאים יוכלו ליהנות גם מסמסים ותמונות, מה שלא התאפשר להם עד היום, בשל שליטת חסידות גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר