האישה החרדית - אז והיום / תחיה בן צור

זה נשמע כל כך טריוויאלי שנשים, ללא קשר לרקע שלהן, יוכלו להיות משולבות בתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיות. אנחנו בעידן שבו הבנו כבר שהן מסוגלות לעשות הכל, אז למה לא דווקא חרדיות? (דעות)

תחיה בן צור | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המגזר החרדי התעורר בשנים האחרונות בצורה מדהימה: מהטיפול בנפגעי עבירות חמורות, עובר בהתארגנויות פוליטיות להכנסת נשים חרדיות לכנסת ועד הקמת יוזמות חלוציות לשילוב נשים חרדיות בתפקידים בכירים, בעיקר בחברות טכנולוגיה, סייבר והייטק.

זה נשמע כל כך טריוויאלי שנשים, ללא קשר לרקע שלהן, יוכלו להיות משולבות בתפקידים בכירים בחברות טכנולוגיות. לא מדובר בטאבו מבחינה הלכתית ואין שום בעיה בקדמה טכנולוגית שיכולה לעזור להציל חיים או להקל עליהם במעט. אנחנו בעידן שבו הבנו כבר שנשים מסוגלות לעשות הכל, אז למה לא נשים חרדיות?

כמי שמגיעה מהמגזר הדתי, אני יכולה לומר שההזדמנויות לא מתדפקות על הדלת. אישה חרדית וזה היתרון שלה, כמו החיסרון בחייה, צריכה לעבוד מאד קשה כדי לפתוח לעצמה דלתות לעולמות התעשייה. לא מספיק לצאת ללמוד, צריך לייצר קשרים ולהתערבב. זה חלק בלתי נפרד מהתעשייה הזו ועלול ליצור מחסום בפני האישה שומרת התורה והמצוות.

אבל המחסומים האלה נפרצו מזמן. קיימות היום יוזמות באמת תקדימיות לשלב נשים בתעשייה - ימים פתוחים, כנסים וועידות לנשים ולא פחות חשוב מאלה: תקשורת מפרגנת וליברלית. המרחב התקשורתי היה סגור בפני נשים חרדיות במשך שנים רבות. תמונתן מודרה מהעיתונים ואתרי החדשות ולעיתים הרחיקו מלכתוב את שמן המלא בפרסומים.

התקשורת החרדית הממוסדת פתחה פתח לסיקור נשי, בהתחלה בנישות מוקצות ולאחר מכן בגלוי ובצורה פתוחה לכולם. מי שרוצה, שייכנס ומי שלא, יכול ללכת לאתרים אחרים. ההליך הזה, שנראה כל כך פשוט להחליט עליו, הוא דבר משמעותי כל כך בקידום של אישה – כל אישה, בטח ובטח מהעולם החרדי.

מי שהרימו את הכפפה השנה היו אתר החדשות "כיכר השבת" שקיימו את "הוועידה הלאומית לקידומה של האישה החרדית בשוק התעסוקה", בשם "אחת ועוד אחת". כמובילת "פורום נשים בתעשיה - קהילת המנהלות", אני יכולה רק לייחל שכל וועידה עסקית תכיל כמות כזו של דוברות מהתעשייה. והנה, קמה לה וועידה עם דוברות מגוונות, לא מעט דוברים ועדיין, רוב נשי שכל אחת מהן היא אשת עשייה ופורצת דרך בתחומי כלכלה, משפט, תעסוקה, מגזר ציבורי ועוד.

אני מקווה מאוד שההליך הזה ימשיך ויזלוג גם למקומות רבי השפעה כמו הכנסת, הממשלה, דירקטוריונים של חברות ממשלתיות ופרטיות ובמגזר הציבורי והעסקי כולו. הדרך לשם היא רק בידיים שלנו. עלינו להמשיך ולעודד נשים מכל המגזרים לקום ולהיות חלק מעולם התעסוקה וקבלת ההחלטות, לייצר עוד הכשרות, קורסים והזדמנויות שוות לכולן,
לעודד עוד וועידות וכנסים שבהם קולן של הנשים הללו נשמע.

אנחנו צריכות לשמוע את כל האתגרים שעומדים בפני כל חברה ומגזר ולנסות ביחד להוביל לפתרונות משותפים, כי בסוף, זה לטובת הכלל. אני קוראת למעסיקים ומעסיקות לא להירתע מהעסקת נשים לתפקידים בכירים, בוודאי לא נשים חרדיות, כי דווקא העובדה שיש לנו בית לחזור אליו ולנהל גם אותו, הופכת אותנו להיות כוח עבודה יעיל, חכם ויצרני. אם הן לא מפחדות להתקדם בחברה מודרנית ומתקדמת, אתם בטח לא צריכים לפחד לקדם אותן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית