"חטיפה" או עזיבה מרצון?

חסידות גור כמרקחה: להיכן נעלמו שתי הנערות מבני ברק?

הפילוג הפנימי בחסידות גור - שוב מעורר סערה, הפעם בשל שתי בנות משפחה שנעלמו מביתן, חזרו לאחר מספר ימים - ואז הן נעלמו שוב; המשטרה עורבה והסיפור הגיע גם בפני בית המשפט (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור; אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפילוג הפנימי בחסידות גור ממשיך לעורר סערה, כאשר בימים האחרונים הרוחות סוערות בשל שתי בנות משפחה שנעלמו מביתן בבני ברק, חזרו לאחר מספר ימים, ואז הן נעלמו שוב. בקהילת הגר"ש אלתר יש הטוענים כי ההיעלמות מגיעה בשל החלטתם של ההורים לעזוב את חסידות גור ולהשתייך לקהילתו של ראש הישיבה ומגדירים את המתרחש כ"חטיפה" של הבנות.

על פי הידוע עד כה, המגובה במכתב שנשלח לקו החם שמפעיל משרד החוץ האמריקאי, מדובר בבנות בגילאי 14 ו-17 בעלי אזרחות ארה"ב, שהוריהם עברו להתגורר בבני ברק ורשמו את הילדים למוסדות חינוך בעיר, אך הבנות התנגדו בין היתר משום שלא רשמו אותן למוסדות הקשורים לחסידות גור הרשמית - המונהגת בידי האדמו"ר.

ההורים כתבו במכתב, כי בשנתיים וחצי האחרונות, גורמים שונים פועלים כדי למזער את השפעת ההורים על ילדיהם, כמו למשל מילוי כל חופשה או הזדמנות בפעילות של מוסדות החינוך.

בנוסף, אותם גורמים, לטענת ההורים, מעודדים את הילדים לעדכן את הנהלת בית הספר על כל פעילות או ביטוי בבית, שמעידים על חוסר נאמנות לאדמו"ר. לדבריהם, הושתלו מכשירי האזנה במטרה להציג מצב של הזנחה בבית כדי להרוויח משמורת על הילדים.

יצוין, כי המשטרה עורבה אף היא בסיפור ולפי אחת הגרסאות היא איתרה את בנות המשפחה אצל אחותם הנשואה, ומאז שוחחו הבנות עם האם ברקע המתיחות המשפחתית.

בדיון שהתקיים בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, במהלכו ניסו גורמים שונים לבקש צו הגנה עבור הבנות בשל טענה ל"אלימות" שהופעלה כלפיהם לטענתם על ידי אב המשפחה, קבע השופט ארז שני כי הפעלת מערכת הלחצים על הקטינים נראית כבלתי חוקית, שכן היא מפרה את זכויות היסוד של הילדים ושל ההורים גם יחד, והיא בבחינת מעשה שלא יעשה.

השופט דחה את הבקשה לצו הגנה ונתן צו האוסר על המשיבים או מי מטעמם ליצור קשר כלשהו או לארח בביתם את הילדים, או להיות עימם בקשר כלשהו ואף הורה למשטרה לאכוף את הצו ולסייע באיתור הילדים והשבתם להוריהם במידת הצורך.

כזכור, בימים האחרונים אושפזה הרבנית מגור בבית החולים ובקרב החסידים נישאות תפילות לרפואתה השלימה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מאשרים כי התלונות נחקרות, במסגרתן נגבו עדויות הן מההורים והן מהקטינות נשוא התלונות ונשללה טענת החטיפה. גורמי רווחה עורבו בטיפול בסוגיה, ובשל מגבלות צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר