עימות רוסיה-אוקראינה

הלחץ הבינלאומי נמשך • ג'ונסון: "אלו ימים מסוכנים ביותר"

בעוד צבא רוסיה התחיל היום תרגיל יחד עם הצבא הבלארוסי, ברחבי העולם מתוחים מפלישת פוטין לאוקראינה • ר"מ בריטניה ג'ונסון נפגש עם ר"מ פולין ואמר כי הימים הקרובים יכריעו את הכף (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מתיחות בעולם מפני פלישה רוסית: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים יחד עם ראש ממשלת פולין כי הימים הקרובים יהיו ימים גורליים באשר לפלישת רוסיה לשטח אוקראינה.

לאחר פגישתו עם ראש הממשלה הפולני מורבייצקי אמר ג'ונסון כי "הימים הקרובים הם הרגעים המסוכנים ביותר במשבר הזה, המשבר הביטחוני בגדול ביותר שאירופה עמדה מולו במשך עשרות שנים".

"הסיכון גבוה מאוד וזהו רגע מאוד מסוכן. על הפרק הם הכללים שמגנים על כל אומה - גדולה וקטנה כאחת".

מוקדם יותר נפגש ג'ונסון עם מזכ"ל נאט"ו ואמר כי "עלינו להתנגד בכל הכוח לאפשרות שנחזור לימים שבהם גורלן של מדינות מוכרע מעל ראשן על ידי קומץ כוחות חזקים".

עוד אמר כי הוא "לא חושב שכבר התקבלה החלטה סופית, אבל זה לא אומר שבימים הקרובים יכול לקרות משהו קשה מאוד, משהו הרסני". בהמשך טען ג'ונסון כי "הערכות המודיעין שלנו לצערי עדיין קודרות".

לאחרונה הציע ראש הממשלה הבריטי להכפיל את מספר חיילי צבא בריטניה בגבולות האירופאיים מול רוסיה.

ג'ונסון לצד מזכ"ל נאט"ו (דאונינג 10)

כזכור, מוקדם יותר היום רוסיה החלה בתרגיל משותף יחד עם בלארוס בסדרת תרגילים צבאיים משותפים שמעוררים דאגה במערב, זאת בשל המתיחות הגוברת בגבול רוסיה-אוקראינה והחשש ממלחמה במזרח אירופה.

רוסיה מסרבת לומר כמה מחייליה ייקחו חלק בתרגיל, שיימשך כעשרה ימים, אך לפי ההערכות במערב מדובר ב-30 אלף חיילים רוסים. בנאט"ו אמרו שפריסת הכוחות הרוסיים בבלארוס, שכנת אוקראינה מצפון שבעבר הייתה חלק מברית המועצות, היא הגדולה מאז המלחמה הקרה.

בחודשים האחרונים ריכזה רוסיה יותר מ-100 אלף מחייליה בקרבת הגבולות עם אוקראינה. כעת, באירופה חוששים שהתרגיל הוא הסוואה לפלישה הרוסית המתוכננת, כאשר ע"פ החשש רוסיה תפלוש לאוקראינה לא רק משטחה, אלא גם משטח בלארוס – אך ברוסיה ממשיכים להתעקש: איננו מתכננים פלישה.

דוברת הבית הלבן אמרה אמש שהתרגילים הצבאיים הנרחבים של רוסיה בבלארוס מהווים "הסלמה" במתיחות באזור. "בשעה שאנחנו צופים על ההכנות לתרגילים הצבאיים האלה, אנחנו מתייחסים לתרגילים כפעולה שגורמת להסלמה מאשר לרגיעה", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר