לא מאמינים לפוטין

מזכיר המדינה בלינקן: "אנחנו רואים כוחות רוסיים נעים לכיוון הגבול"

המתח בשיאו: על פי המודיעין האמריקני, כוחות רוסיה לא נסוגים מהגבול עם אוקראינה - אלא להיפך, כוחות נוספים בדרך לגבול • מחר: מנהיגי האיחוד האירופי ייפגשו (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
כוחות הצבא (צילום: צבא רוסיה)

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, אמר מוקדם יותר היום (רביעי) בריאיון לרשת MSNBC כי "יש את מה שרוסיה אומרת ואז יש את מה שרוסיה עושה". בהתייחס לטענת רוסיה כי הצבא הרוסי הסיג את כוחותיו מאיזור הגבול האוקראיני.

עוד אמר בלינקן כי "אנחנו לא ראינו שום נסיגה של כוחות צבא רוסיה. הם היו ועדיין נשארים צפופים בצורה מאוד מאיימת לאורך גבולותיה של אוקראינה".

על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה

"זה יהיה טוב אם הם ימלאו אחר מה שהם אמרו, אבל לעת עתה אנחנו עדיין לא רואים דבר כזה בשטח" הוסיף.

היום נפגשים שרי ההגנה של ברית מדינות נאט"ו (ברית מדינות צבאית) בכוונה להיערך לאפשרות של מלחמה ולדון בצעדים מול רוסיה.

מחר תתקיים פגישה של מנהיגי האיחוד האירופי במטרה דומה - לראות איך ניתן למנוע מלחמה, ובאיזו תגובה לנקוט במקרה שמלחמה כזו תפרוץ.

למרות טענותיו של פוטין על חזרה של חלק מכוחות הצבא, בברית מדינות נאט"ו אומרים כי רוסיה ממשיכה לתגבר כוחות, זאת אחרי שגורם מודיעני בארצות הברית טען אתמול בלילה כי פוטין הגדיל את הכוחות בגבול לכ-150 אלף חיילים.

בנאט"ו מוסיפים ואומרים כי "הטענות על נסיגה לא נכונות, ואף להיפך - אנחנו עדים לכך כי לאחרונה הכוחות בגבול רק הולכים וגדלים". בקרמלין הכחישו את טענת נאט"ו על הגברת הכוחות בגבול.

בבריטניה החלו בנקיטת סנקציות אפשריות נגד אוליגרכים רוסיים, דבר שמעורר את זעמה של רוסיה, כששר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב אמר כי רוסיה "תנקום בבריטניה אם יהיו עוד סנקציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר