עדכונים כל העת

ביידן: "סיכויי הפלישה - גבוהים" • סגן שגריר ארה"ב גורש

בזמן שביממה האחרונה החלו הפצצות באיזור הגבול, מזכיר ההגנה האמריקני אומר כי רוסיה מתגברת את כוחותיה באיזור הגבול • ברוסיה דורשים מהמערב: תחזירו את הכוחות שלכם הביתה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באדר א' תשפ"ב | 17.02.22
(צילום: צבא רוסיה)

בדרך למלחמה? בזמן שברוסיה טוענים על השגת כוחות, מזכיר ההגנה באמריקני לויד אוסטין מזהיר כי רוסיה מתגברת כוחות באיזור הגבול, והחלה לייבא מנות דם למקרה של פצועים במלחמה.

בתוך כך, רוסיה הודיעה כי תגרש את סגן שגריר ארה"ב במוסקבה ברקע המתיחות בינה לבין ארה"ב. בנוסף, ברוסיה דורשים מהמערב להסיג את הכוחות שהציבה באיזור, וכן להתחייב שלא למסור נשק לאוקראינה.

בתגובה לדרישות הרוסיות אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "אין לי כוונה או תכנון לנהל שיחה עם פוטין. הסיכויים לפלישה גבוהים". עוד אמר כי רוסיה "מחפשת כל עילה" כדי לפלוש לאוקראינה.

במשרד ההגנה הבריטי פרסמו מפה של אוקראינה ורוסיה עם כל האפשרויות והכיוונים מהן רוסיה תוכל לפלוש:

במשרד ההגנה הבריטי הציגו - כל האפשרויות לפלישה לאוקראינה

מוקדם יותר היום אמר מזכ"ל ברית המדינות המערביות - נאט"ו כי נראה שרוסיה רק מחפשת תירוץ לפלוש לאירופה. "אנחנו מודאגים מפעולות כוזבות" הוסיפו.

אחת ולתמיד: על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה

מאז הלילה (חמישי) המתיחות באיזור הגבול האוקראיני עלה שלב אחרי שגורמי המורדים שתומכים ברוסיה טענו כי אוקראינה תוקפת אותם.

מנגד, באוקראינה הציגו תיעוד של הפגזת גן ילדים, הפצצה שמקורה כנראה מתוך השטח בו שולטים המורדים תומכי פוטין. בהמשך, דווח גם על ירי באיזור נמל התעופה הבין לאומי שמוחזק על ידי המורדים.

מתיעודים מהבוקר, נראה כי יוצא עשן משגרירות רוסיה באוקראינה - ככל הנראה בשל שריפת מסמכים:

(27א)

בצבא אוקראינה טוענים כי המורדים הפרו הפסקות אש לפחות 29 פעמים ביממה האחרונה. גורמי ביטחון בארה"ב מסרו לעיתון ה'וושינגטון פוסט' כי ייתכן שהעימות הזה יוביל למלחמה בקרוב.

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן אמר היום במועצת הביטחון של האו"ם כי "הראיות שלנו מהשטח מראות כי רוסיה הולכת לקראת פלישה קרובה. זהו רגע מכריע".

כזכור, מוקדם יותר היום, דווח כי גן ילדים בלוהנסק אוקראינה, הסמוך לאיזור הגבול עם רוסיה, הופגז בידי כוחות אוקראינים שתומכים ברוסיה.

החשש: הירי בוצע מאיזור המורדים בדונצק לעבר לוהנסק

עוד על פי הדיווחים, מקור הירי ככל הנראה מגיע מאיזור דונייצק, איזור בו מתנהלת בשנים האחרונות מלחמה בין השולטים בשטח - מורדים אוקראינים תומכי רוסיה שמעוניינים להסתפח לרוסיה. מוקדם יותר השבוע פוטין טען כי צבא אוקראינה טובח באותם אנשים, טענה שמעולם לא הוכחה.

בנוגע לירי אל גן הילדים, למרות דיווחים של אזרחים ברשתות החברתיות על שני פצועים, בצבא אוקראינה טענו כי אין פצועים בשטח.

בארה"ב טוענים כי רוסיה הגדילה משמעותית את כוחותיה בגבול ביממה האחרונה, זאת לצד טענות מצדה של רוסיה ל"תוקפנות אוקראינית".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר