הצעד הדרמטי של נשיא רוסיה

פוטין מכיר בשלטון המורדים; "אוקראינה היא חלק מאיתנו"

הנשיא וולדימיר פוטין הודיע כי הוא מכיר במחוזות הבדלניים שרשמית שייכים לאוקראינה כי הן מדינות עצמאיות. הדבר צפוי לערער יותר את המתיחות באיזור • במערב אומרים: "הלם מוחלט" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' באדר א' תשפ"ב | 21.02.22
פוטין היום בישיבת המל"ל (צילום: שאטרסטוק, צבא רוסיה)

פוטין ממשיך להתגרות במערב: על פי דיווחים בכלי תקשורת ברחבי העולם, ואחרי שהודיע לנשיא צרפת מקרון שהיה ב"הלם", נשיא רוסיה הודיע כי הוא מכיר במחוזות בהם שולטים המורדים כמדינות עצמאיות.

המשמעות של הכרה רוסית במדינות היא שרוסיה תוכל להזרים כוחות צבא בכדי להגיע לפלישה ממשית לשטחה של אוקראינה.

שעות לאחר ההכרזה, הורה פוטין לצבא רוסיה להיכנס לשטחה של אוקראינה באיזורים הכבושים בידי המורדים - זאת כדי לבצע "פעולות שלום".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון גינה את החלטת פוטין להכיר במחוזות ואמר כי "מדובר בחדשות רעות". מנגד, חבר פרלמנט ברוסיה טען כי סוריה הביעה רצון להצטרף ולהכיר גם כן בעצמאותן של המחוזות באוקראינה.

במהלך הנאום שנשא נשיא רוסיה בדקות אלה, טען פוטין כי "אוקראינה המודרנית נוצרה לחלוטין על ידי רוסיה. לנין ושותפיו יצרו את אוקראינה המודרנית על ידי הפרדת השטח מרוסיה".

עוד טען פוטין כי "אוקראינה קמה בזכות לנין (מנהיגה של בריה"מ לשעבר צ"ב) - וחלק ממה שעשה היה טעות".

על מה ולמה העימות בין רוסיה לאוקראינה?

בהמשך נאומו טען נשיא רוסיה לבעלות רוסית על שטחי הבדלנים: "הבולשביקים דחקו את דובאנס (שטח בדלני צ"ב) לתוך אוקראינה"

באופן אירוני, האשים פוטין את אוקראינה כי "רדיקלים תפסו את השלטון במדינה וביצעו מעשי טרור. סדרה של רציחות בוצעה ללא כל ענישה. באודסה השלטון רצח באכזריות. נעשה הכל כדי להעניש אותם".

עוד טען כי "אוקראינה כיום היא מושבה של המערב שנשלטת בידי ממשלת בובות". בהמשך גם טען כי "כל הספרים ברוסית מוסרים ממדפי הספריות באוקראינה".

פוטין טען כי הסיבה שהוא מתנגד לברית מדינות נאט"ו היא כי "רוסיה היא האויבת מספר 1 של נאט"ו, לכן היא רוצה דריסת רגל באוקראינה".

פוטין חותם על ההכרה במחוזות הבדלנים

"המערב דחה אותנו מעל הסף כשהצענו ערבויות ביטחוניות כלפי רוסיה" הוסיף. "תמיד ימצאו תירוץ להטיל עלינו סנקציות - ככל שנתחזק הם ימצאו תירוץ".

המהלך צפוי להרגיז מאוד את אוקראינה, ולפי מקורבים למקרון, הנשיא הצרפתי היה "בהלם מוחלט". בתוך כך, מזכיר המפלגה הקומוניסטית ברוסיה טוען כי מייד לאחר ההכרה, ייכנסו כוחות רוסיים לשטח רוסיה ויסייעו לבדלנים.

ברשת NBC דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדק עם נשיא אוקראינה זלנסקי אפשרות שפוטין יכבוש את אוקראינה, וארה"ב תאלץ להבריח אותו מהמדינה.

מוקדם יותר בשידור חי כינס הנשיא הרוסי אחר הצהריים (שני) את חברי המועצה לביטחון לאומי, שם אמר כי "היום נודיע רשמית אם אנחנו מכירים בשלטון הבדלנים באוקראינה כמדינה עצמאית". כידוע, בדלנים תומכי פוטין שולטים במחוזות האוקראינים לוהנסק ודונייצק - וביקשו היום רשמית מפוטין שיכיר בהם כמדינה עצמאית, מה שעשוי להרגיז מאוד את אוקראינה ואת המערב.

עוד קודם אמר פוטין כי "רוסיה עשתה הכל כדי לפתור את כל המחלוקות בדרכי שלום. למרות זאת, השלטונות בקייב ניהלו פעולות צבאיות בשטחים הללו (שטחי הבדלנים)".

פוטין מחה על המתקפות הבינלאומיות נגדו ואמר כי השימוש של המערב באוקראינה לנגח את רוסיה הוא מסוכן". עוד טען כי הוא מסרב לפשרה לפיה הצטרפות אוקראינה לנאט"ו תוקפא זמנית: "זה לא יהיה ויתור אלא מימוש תכנית המערב לצירוף אוקראינה לנאט"ו"

גם שר החוץ סרגיי לברוב התייחס לפשרה בעניין נאט"ו ואמר כי "לא מקובל שמדינה כלשהי תבנה את ביטחונה על חשבון מדינות אחרות".

"הכדור נמצא כעת במגרש של ארצות הברית" הוסיף לברוב.

בתוך כך, העימות בין צבא אוקראינה לבין המורדים בלוהנסק ודונייצק נמשך, אחרי שצבא רוסיה הרג מוקדם יותר חמישה חיילים אוקראינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר