אח שני תוך שנה

בנו של ראש הישיבה: רבי חיים פוברסקי זצ"ל

בנו האמצעי של ראש ישיבת פוניבז', הגר"ד פוברסקי, הלך הבוקר לעולמו בגיל 89 • המנוח היה משפטן ות"ח דגול, חיבר את הספרים פרי חיים על התורה ועל מסכתות בש"ס (דיין אמת)

הרב חיים פוברסקי ז"ל (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מירושלים מגיעה הבוקר (שלישי) הבשורה המרה, על לכתו של הרב ד"ר חיים פוברסקי, בנו של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי דוד פוברסקי, ואחיהם של ראשי הישיבה יבל"א הגרב"ד פוברסקי והגר"ש פוברסקי, שנפטר לפני יותר משנה מנגיף הקורונה.

הרב חיים פוברסקי, הבן האמצעי, נולד בשנת תרצ"ג בעיירה של הגר"א וסרמן - ברנוביץ' שבפולין, לאביו ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועת דוד' הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, שכיהן אז כר"מ בישיבת 'אהל תורה'.

בגיל 6 עלה יחד עם בני משפחתו לארץ, לפני פרוץ השואה האיומה. כשהגיע לבחרותו, הלך אחרי אחיו הגדול ללמוד בישיבת פוניבז' וכן למד בישיבת חברון.

כשהגיע לפרקו, נישא לרבנית רחל, בתו של הגאון רבי פסח קוקיס, מי שהיה מראשי ישיבת היכל התלמוד ורבה של בת ים במשך שנים רבות.

בתום לימודיו בישיבה ובכולל, עבר ללמוד לימודים אקדמאיים בארה"ב - שם הוא גם התגורר במשך שנים רבות, והוא היה דוקטור למשפט עברי. בקרב מכריו היה נחשב תמיד כיהודי תלמיד חכם, אך בשונה מאחיו הגדולים - הוא לא הרביץ תורה בפני תלמידים.

בחודשים האחרונים חלה המנוח במחלה הקשה, ולאחרונה הוא אושפז בבית החולים במצב קשה, ובהיכלי הישיבות נערכו תפילות לרפואתו, אך הבוקר ניצחו אראלים את המצוקים ולמגינת לב משפחתו ותלמידיו הרבים, הוא הלך לעולם שכולו טוב.

הותיר אחריו דורות ישרים מבורכים, ההולכים בדרך התורה והמצוות. בנו, הוא ידידינו, הפובליציסט ואיש התקשורת הרב דב פוברסקי שיבל"א.

מסע הלוויה יתחיל היום בשעה 14:00 מבית הלוויות שמגר להר הזיתים שם הוא ייטמן.

בני המשפחה ישבו שבעה ברחוב מעלות דפנה 138 בירושלים. ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, ישב היום (שלישי) עם בני המשפחה בירושלים ולאחר מכן, בביתו בבני ברק.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר