חילול באוקראינה

בחסות המתיחות: אנטישמים חיללו בית קברות יהודי

בית העלמין בעיר זאפוריז'יה ספג השחתה אנטישמית, זאת לאחר שרק לפני מספר שבועות אותרו שם כתובות נאצה • לא רחוק משם הושחת החודש קבר אחים של קדושי שואה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זירת הוונדליזם בבית העלמין (צילום: UJCU)

אנטישמיות באוקראינה: בית העלמין בעיר זאפוריז'יה ספג השחתה אנטישמית, זאת לאחר שרק לפני מספר שבועות אותרו בו כתובות נאצה. לא רחוק משם הושחת החודש קבר אחים של קדושי שואה.

על פי דיווח היום (שלישי) באיחוד הקהילות היהודיות של אוקראינה (UCJU), מדובר בבית הקברות היהודי בשכונת קומונסרסקי שבעיר. קהילה יהודית קיימת במקום ומונה כ-10,000 יהודים.

עדי ראייה שהגיעו לבית העלמין גילו כי לפחות חמש מצבות נהרסו והופלו. בזירה נמצאו סימנים כי מדובר באנטישמים, אך לא פורט מהם. לאחר פנייה מצד הקהילה, פתחה משטרת אוקראינה בחקירה פלילית.

באותה עיר נתקלה הקהילה היהודית בתזכורת לקיומה של אנטישמיות רק לפני כחודש וחצי. ב-2 בפברואר אותרו כתובות נאצה על שלט בעיר, שהוצב בכיכר הנצחה ללוחמים האוקראיניים שפגשו שם את הנאצים בשנת 1941. על השלט נכתב 'יהודים החוצה'. גם במקרה זה פנתה הקהילה למשטרה על מנת שתפתח בחקירה.

לא הרחק מזאפוריז'יה (במונחים אוקראיניים), בעיר דניפרו, הושחת החודש קבר האחים שבפארק גגארין, מקום בו נרצחו כ-10,000 יהודי העיר בתקופת השואה. על אבן זיכרון שמוצב במקום שפכו אלמונים צבע כתום, והם אף ניתצו נורות זיכרון. פחיות הצבע הושארו בזירה, והמשטרה חוקרת.

לא ברור מה גרם לעלייה הפתאומית במספר המקרים, אך כרגיל ישנן הערכות כי המתיחות הבטחונית באוקראינה משמשת תירוץ להכות ביהודים. לאומנים אוקראיניים תמיד האשימו את יהודי אוקראינה בנאמנות כפולה לרוסיה, ובקהילות מקווים לשקט בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר