"זה גאוני"

טראמפ: תכנית פוטין חכמה, לביידן אין מושג

הנשיא לשעבר תקף את התנהלותו של הנשיא ג'ו ביידן מול תכניתו "הגאונית" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והצהיר כי לו הוא היה בתפקיד - כל האירוע לא היה קורה (חדשות, בעולם)

(צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ החמיא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מהלכיו בנוגע למתיחות מול אוקראינה, אך אמר "אם אני הייתי בבית הלבן, זה לא היה קורה".

"צפיתי אתמול בטלוויזיה ואמרתי לעצמי 'זה גאוני'", סיפר טראמפ, "פוטין אומר שחלק גדול מאוקראינה עצמאית, הו זה נפלא. הוא בחור מאוד פיקח'".

את הדברים אמר טראמפ במהלך ריאיון שקיים בתוכנית רדיו: "אז פוטין אומר עכשיו 'הם עצמאיים', על חלק גדול מאוקראינה. אמרתי לעצמי: 'כמה חכם זה', הוא הולך להיכנס פנימה ככוח ששומר על השלום באזור. זה כוח השלום החזק ביותר שיכול להיות".

"אני מכיר אותו טוב מאוד", הוסיף טראמפ, "מאוד מאוד טוב. הוא מתוחכם. לו הייתי בתפקיד זה לא היה מתקבל על הדעת, ולעולם לא היה קורה".

טראמפ מתח ביקורת על התנהלותו של הנשיא ג'ו ביידן במשבר הנוכחי בין רוסיה לאוקראינה: "זה אדם שאין לו מושג מה הוא עושה. לא הייתה לו תגובה לפוטין. זה מאוד עצוב, עצוב מאוד".

בבית הלבן גינו את דבריו של טראמפ. דוברת הבית הלבן סאקי אמרה כי "כמדיניות אנחנו מנסים לא לקחת עצות מאדם שמשבח את פוטין ואת האסטרטגיה הצבאית שלו".

"טראמפ הביע פתיחות בנוגע להסרת הסנקציות שהוטלו על רוסיה לאחר שהשתלטה על חצי האי קרים ואמר ל-G7 שקרים על כך שהשטח הוא חלק מרוסיה. הטקטיקה של ביידן קצת שונה. זו כנראה הסיבה שהנשיא, ולא קודמו, הצליח לגייס את הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים נגד הפעולות התוקפניות של רוסיה", תקפה הדוברת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר