מתקפת טילים

מלחמה באירופה: התחדשה הלחימה, הרוסים נכנסו לקייב

היום השני ללחימה נפתח לפנות בוקר עם מתקפת טילים רוסית על עיר הבירה האוקראינית קייב. הרוסים נמצאים במרחק 32 ק"מ מהבירה ככל הנראה בדרכם לעיר כדי להפיל את המשטר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מתקפת הטילים על קייב לפנות בוקר (צילום: לפי סעיף 27א)

הלחימה בין צבא אוקראינה לצבא הרוסי הפולש התחדשה לפנות בוקר (שישי), כשהרוסים פתחו במתקפת טילים על עיר הבירה האוקראינית קייב ובעיר נשמעו פיצוצים כבדים ובניינים עלו באש. על פי הדיווחים של משמר הגבול האוקראיני, הרוסים גם תקפו בטילים מוצב צבאי של אוקראיני במחוז זפוריזי'יה והרגו כמה חיילים אוקראינים.

במהלך הבוקר דווח על כוחות רוסיים מתקרבים לאיזור אובלון שבצפון קייב ועל כוחות רוסיים שנכנסו לפאתי קייב. במשרד ההגנה קראו לתושבים להכין בקבוקי תבערה. על פי דיווחים, חלק מהכוחות הרוסיים נכנסו במסווה עם מדים של צבא אוקראינה. בחלק מהמקרים הם זוהו ונהרגו בידי הכוחות האוקראינים. כמו כן, דיווח על ירי באיזור משרדי הממשלה בקייב.

בתוך כך, יועצו של נשיא אוקראינה ואמר כי אוקראינה תסכים לנהל מו"מ עם רוסיה לגבי הניטרליות של קייב - אבל רק אם יקבלו ערבויות ביטחוניות.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיב על ההאשמות ואמר "המערב מגן על אוקראינה תוך העלמת עין מוחלטת מהפשעי המלחמה של אוקראינה".

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, כינה את המתקפה על קייב הבוקר "איומה". לדבריו, "הפעם האחרונה שהבירה חוותה משהו דומה הייתה ב-1941, אז גרמניה הנאצית תקפה. אוקראינה הביסה את הרשע הזה ותביס את הרשע הנוכחי".

בניין אזרחי בקייב שהותקף (משטרת אוקראינה)
(משטרת אוקראינה)

בנאום לאומה הבוקר אמר הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, כי יעדי מתקפות הטילים היו "הן אזרחיות והן צבאיות", וטען כי האוקראינים בלמו את ההתקדמות הרוסית ברוב החזיתות, ״אנחנו נגן על המדינה שלנו עד שהמלחמה תסתיים״, אמר. אתמול על פי הדיווחים, האוקראינים הצליחו להדוף התקפות רוסיות ואף להרוג לא מעט חיילים רוסים.

״רוסיה תצטרך לדבר איתו, במקודם או במאוחר. ככל שהשיחה הזאת תתקיים מוקדם יותר ככה ההפסדים של רוסיה יהיו קטנים יותר", אמר זלנסקי.

בנאומו אמש אמר זלנסקי, כי ביום הראשון של הפלישה נהרגו 137 בני אדם ועוד 316 נפצעו ואמר כי "אוקראינה נותרה לבדה במלחמה". "מי מוכן להילחם לצידנו?", תהה זלנסקי בנאומו. "אני לא רואה אף אחד. מי מוכן לתת לאוקראינה התחייבות שתהפוך לחברה בנאט"ו? כולם מפחדים". זלנסקי טען כי הוא ומשפחתו הפכו למטרה רוסית ואמר כי בידיו מידע שקבוצות חבלה רוסיות כבר נכנסו לקייב.

זלנסקי אמר, כי למרות הטענות של רוסיה לפיהן היא תוקפת מטרות צבאיות בלבד, גם מתקנים אזרחיים נפגעו. "הם הורגים אנשים והופכים ערים שלוות למטרות צבאיות", אמר זלנסקי. "זו עבירה שלעולם לא תיסלח". זלנסקי סיפר שכל אנשי כוחות הביטחון של אוקראינה שהוצבו באי הנחש, אי קטן שנמצא בים השחור מדרום לאודסה, נהרגו. משמר הגבול של אוקראינה דיווח שעות לפני כן, כי רוסיה השתלטה על האי הקטן. רוסיה השתלטה גם על הכור הגרעיני בצ'רנוביל ושבתה את אנשי הצוות שלו.

על פי המידע שמסר שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הכוחות הרוסיים נמצאים כעת במרחק 32 ק"מ מהבירה קייב והם מתכוונים לכתר אותה כשכל הנראה מטרתם להביא לשינוי המשטר באוקראינה. מהקרמלין נמסר הבוקר כי פוטין ומקרון שוחחו כעת על המצב באוקראינה.

משרד ההגנה הבריטי מסר הבוקר כי "לפי ההערכות שלנו רוסיה איבדה 400 חיילים ולא מימשה אף אחת מהמטרות שלה". בינתיים הרוסים לא הצליחו לכבוש אף עיר גדולה בשל ההתנגדות האוקראינית.

הנשיא האוקראיני הורה הלילה על צו גיוס כללי. הצו מורה על גיוס מילואים נרחב ברחבי אוקראינה. במקביל, הרשויות בקייב הודיעו כי יאסרו על גברים בגילאי 18 עד 60 לעזוב את שטח המדינה במסגרת תקנה שמתאפשרת בממשל הצבאי שעליו הכריז הנשיא האוקראיני. במקביל מדובר כעת על לפחות מאה אלף פליטים שנמלטו מאזורי הלחימה, ביניהם יהודים רבים שנמלטו למולדובה השכנה.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר