בלתי צפוי

המרכז היהודי נשרף, הערבים החליטו לתרום

לפני כחודשיים נהרס בית חב"ד בעיר סאן חוזה שבקליפורניה מאש שפרצה במקום; שגריר של אזרבייג'ן הודיע על סיוע יוצא דופן כדי להוות דוגמה ל"הרמוניה בין דתות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מדינה מוסלמית. מסגד באזרבייג'ן (צילום: Shutterstock)

נמצא תורם מפתיע לבית חב"ד בארצות הברית, שנהרס לפני כחודשיים משריפה שפרצה במקום.

בית חב"ד בפרבר אלמאדן וואלי, בעיר סאן חוזה שבקליפורניה, ניזוק באורח אנוש מאש שפרצה במקום, כאשר השריפה גרמה גם לקריסה של חלק מהרצפה והקירות.

השליח המקומי, הרב מענדל ויינפלד, פתח בקמפיין גיוס כדי להשיג מבנה אחר עבור בית הכנסת והשירותים הדתיים שבית חב"ד מציע ליהודי הקהילה המקומית. הקמפיין הצליח וגוייסו בינתיים למעלה מ-714,000 דולרים, אך סיוע יוצא דופן הגיע דווקא מכיוון לא צפוי: ממשלת אזרבייג'ן.

ההרס שהותירה השריפה (צילום: מתוך טוויטר)

אזרבייג'ן היא מדינה באזור הקווקז שגובלת ברוסיה, ושרוב תושביה מוסלמים, אך חיים בה גם כמה רבבות יהודים.

שגריר אזרבייג'ן בלוס אנג'לס שבקליפורניה, נאסימי אגאייב, שמע על השריפה בבית חב"ד והצליח לגייס את ממשלתו לתמוך במוסד היהודי. לאחרונה הודיע בטוויטר על סיוע שתגיש אזרבייג'ן בכדי להוות דוגמה ל"הרמוניה בין דתות".

"הצטערתי לגלות ששריפה הרסה את בית הכנסת בית חב"ד בסן חוזה, קליפורניה", צייץ אגאייב, והוסיף: "אני מצפה לפתיחה מחודשת בקרוב".

הרמוניה. בית כנסת באזרבייג'ן (צילום: Shutterstock)

באשר למניעי התרומה החריגה הסביר השגריר כי "זה תואם את המדיניות של אזרבייג'ן, לתמוך בהרמוניה בין-דתית ובהבנה הדדית, כמדינה עם אוכלוסייה מוסלמית ברובה, שממחישה את האפשרות לעולם מוסלמי-יהודי בעזרת דוגמה אישית".

השליח הרב ויינפלד, שרק לפני שנתיים הגיע למקום כדי לפעול בקהילה וכבר נתקל במשבר השריפה, הודה על התרומה. לדבריו, "זהו מסר חזק מאוד, שבלי קשר לאמונה או השתייכות אנחנו אחרי הכל בני אדם, שנעשו בצלם אלוקים. המתנה הזו מאזרבייג'ן היא ביטוי מדהים לכך".

יצויין כי בלוס אנג'לס, מקום מושבו של השגריר אגאייב, יתקיים בעוד כשבוע טקס ישראלי-אזרי שיציין 30 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר