אוקיי, זה מעניין: איך לדבר עם מתבגרים שלא רוצים לדבר

למרות שבן העשרה שלכם עובר הרבה שינויים בחייו, עדיין, בכל פעם שהנכם מנסים לשוחח איתו, אתם נתקלים בחומה אטומה? זה בסדר, יש לנו דרך לעקוף אותה ולהגיע ללב שלו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם זה לא מוזר (וב"מוזר", אנחנו מתכוונים למתסכל) שלמרות שילדים בגילאי העשרה עוברים הרבה שינויים והתרחשויות בחייהם, בכל פעם שהנכם מנסים לשוחח איתם, אופפת אתכם תחושה שאתם מדברים אל קיר? אלא שלקיר הזה יש טלפון סלולרי והוא מתקשר עם גלגולי עיניים ונהימות.

ולמרות שאתם לא מצפים לדעת על כל מה שקורה עם בן העשרה שלכם (99% זה לגמרי מספיק), כהורים דואגים ואחראיים מתחשק לכם לקבל הצצה קטנה (גדולה) למה שקורה במוח שלו ואולי אפילו לנהל איתו שיחה נחמדה אחת לשבוע, נניח. אבל בכל פעם שאתם מנסים להתחבר אליו בארוחת צהריים או ערב, מאמציכם מעלים חרס. אז הנה טיפ של מטפלים משפחתיים, שכבר נוסה על ידי הורים לנערים ופשוט עושה את העבודה: דברו עם הילד שלכם במכונית.

"לשבת ליד המתבגר שלכם זה אומר שאתם לא מסתכלים ישירות אחד לשני בעיניים", מסבירה פסיכולוגית הילדים תמרה גלן סולס. "ולעתים קרובות מקל על בני נוער להיפתח ולהיות פגיעים", היא מוסיפה.

למירי, אם ירושלמית, יש מתבגרת בת 14 והיא מתחייבת שלדבר עם המתבגרת שלה באוטו זו הדרך הטובה ביותר לפתח שיחה. "שמתי לב שיציאה לסיבוב במכונית היא דרך מצוינת להתחבר לבתי", היא אומרת לנו. "אנחנו שמות מוזיקה ומקשקשות והיא נראית רגועה יותר מאשר כשאנחנו יושבות בבית. בדרכים היא חולקת איתי דברים שלדעתי לא הייתי לומדת עליה באופן אחר".

ואכן, פטפוט ברכב מוריד את הלחץ ובנוסף, יש בו יתרון נוסף של מזעור הסחות הדעת (בסדר, יתכן שעדיין תצטרכו להתחרות בשיחות הטלפון הרבות שנכנסות לטינאייג'ר שלכם, אבל מתי אתם לא צריכים לעשות את זה?). זו גם אחת הפעמים הבודדות שבהן אתם כמעט יכולים להבטיח שהקהל שלכם יהיה שבוי, מכיוון שהמתבגר שלכם לא בדיוק יכול לעזוב באמצע.

אה, וכשמגיעה השאלה מי צריך לשלוט בפלייליסט - אפשרו ליורש העצר שלכם שלכם לבחור למה להאזין, מייעצת המטפלת ג'קלין רוולו: "כשאתם נותנים למתבגר שלכם את ההזדמנות להחליט אילו שירים יתנגנו, אתם עושים כמה דברים. 1. אתם מרגיעים אותו. 2. אתם מוציאים כל התרסה פוטנציאלית מהמשוואה, כי הוא עושה את הבחירה ו-3. אתם מיידעים אותו שהבחירות / טעם שלו במוזיקה / דעה שלו חשובים”.

למעשה, השמעת האמן או השיר האהוב עליו עשויה אפילו להיות דרך מצוינת להתחיל שיחה. גם סולס וגם רוולו מדגישות שכאשר מעוניינים לגרום לבני נוער לדבר על עצמם או על היום שלהם, ספציפיות היא המפתח. דהיינו, שאלו אותו: "איזה עוד זמרים אתה אוהב?", "איך הכרת את האמן הזה?" (ולא, "אז איך היה היום שלך?").

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר