סנקציות נוספות נגד פוטין ורוסיה

ביידן בחרם על הנפט הרוסי: "פוטין ממשיך בדרך הרצחנית"

נשיא ארה"ב ביידן הכריז רשמית על סנקציה חדשות נגד רוסיה, בראשן איסור על ייבוא נפט רוסי. לצד ארה"ב, גם בריטניה צפויה להכריז הכרזה דומה, בעוד באיחוד האירופי חוששים מצעד כזה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

למרות הלחץ מצד מדינות שונות באיחוד האירופי, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז הערב (שלישי) על סנקציה חדשה נגד רוסיה.

בהצהרה שנשא לערוצי התקשורת ברחבי העולם, אמר כי החליט שלא לקבל יותר נפט רוסי בארצות הברית ובכך אוסר ייבואו למדינה "אנחנו לא רוצים לראות באמריקה יותר נפט רוסי".

עוד אמר כי "זאת מכה נוספת לכלכלת רוסיה, אחרי שורה של סנקציות שהטלנו יחד עם שאר חברותינו במערב". בהמשך טען כי זוהי "חבילת הסנקציות הכלכליות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית".

"הרובל הרוסי צנח ביותר מ-50% מאז פלש. הוא לא מסוגל לשמור עליו. ניתקנו את רוב הבנקים הרוסיים ממערכת התשלומים העולמית"

בהמשך אמר כי "אנחנו והחברים באירופה מחרימים לאוליגרכים רוסיים מטוסים פרטיים ויאכטות יוקרה". עוד סייג ואמר כי הוא "מודע לכך שחלק מהחברים שלנו באירופה לא יכולים להצטרף אל ההחלטה שלנו".

ביידן התייחס גם לעלייה במחירי הדלק בארה"ב ואמר כי "המלחמה של פוטין מגיעה עד למשקי הבית כאן בארה"ב. אני אעשה ככל שביכולתי למזער את עליית המחירים של פוטין כאן בבית".

"בכדי למזער את עליית המחירים הוריתי על שחרור 60 מיליון חביות נפט ממאגרי נפט משותפים, כ-30 מיליון מהם מאגרי נפט של ארה"ב".

יחד עם הוספת הסנקציות, ביידן טען כי נראה ששום דבר לא ירתיע את פוטין. "נראה שפוטין נחוש להמשיך בדרכו הרצחנית, לא משנה מה יהיה המחיר".

"זה כבר ברור. פוטין לא יוכל לעולם לכבוש את אוקראינה. אולי הוא יכול לכבוש עיר, אבל לא יותר מזה". לצד זאת אמר ביידן כי הוא קורא לקונגרס לאשר העברת סיוע מיידי לאוקראינה.

בתוך כך, גורמים בגרמניה הגיבו לדברי ביידן, ואמרו כי "אם היינו מטילים סנקציות דומות על רוסיה תשתיות התחבורה במדינה היו מושבתות מיידית".

בבריטניה צפויים להכריז על סנקציה דומה, בה תתחייב המדינה להפסיק לצרוך נפט רוסי עד לסוף שנת 2022, כלומר פחות מ-9 חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר