תגובות סוערות

בנט הכריז על הקמת עיר חרדית חדשה בנגב

בישיבת הממשלה, הכריז היום ראש הממשלה בנט על הקמת עיר חרדית חדשה, "כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה • הח"כים החרדיים הגיבו בחריפות לבנט (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בישיבת הממשלה (צילום: לע"מ)

בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה היום (שני), סיפר בנט על העיר החרדית החדשה שתקום בקרוב בדרום.

תחילה דיבר בנט על הלחימה באוקראינה: "צהריים טובים לכולם, ישראל היא חלק מהעולם והעולם נמצא בזמנים קשים ומטלטלים. אנחנו מנהלים את המשבר המורכב הזה ברגישות, באחריות ומתוך ניסיון להושיט עזרה, ככל שאנחנו יכולים. אנחנו נערכים בימים אלה לקליטת עולים וזכאי חוק השבות, עם כל החבילה שהמדינה צריכה לספק לעולים: סל קליטה, סיוע בדיור, חינוך, בראש ובראשונה חיבוק גדול."

"במקביל, אנחנו, כעם וחברה, נעזור באופן הומניטרי לאזרחי אוקראינה ששוהים כאן באופן זמני, לכמה שבועות, או חודשים, עד שיירגע המצב שם. אני רואה שיש משפחות רבות שמארחות בתקופה הקרובה, וזה חשוב מאוד. אני יכול לבשר כאן היום באופן רשמי שאנחנו מקימים בית חולים שדה לפצועים אוקראינים, שיעבוד שם, בשטח."

עוד הוסיף בנט: "זו יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן, ולמדינת ישראל יש את היכולת הזאת ואנחנו יוצאים לדרך. זה דבר חשוב, ואני שמח שאנחנו, משרד הבריאות ומשרד החוץ, בסיוע משרד האוצר - מובילים אותו. ישיבת הממשלה היום גדושה בהחלטות מצוינות שכולנו גאים בהן מאוד. אנחנו משקיעים 330 מיליון ש"ח במיגון של אשקלון, השקעה שתעמיק את הביטחון של תושבי הדרום – במעשים, לא במילים. בעולם שלנו, שדה הקרב הוא גם העורף, למרבה הצער, ואנחנו נחושים להגן על אזרחנו, בכל מחיר".

אבנט סיפר על העיר החדשה ואמר: "נחנו מחליטים היום גם על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית. כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום. כאן מגיעה מילה טובה לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמובילים את המהלך הכ"כ חשוב הזה. כמו שרבים כבר מבינים, גם כאלו שהתנגדו להקמת הממשלה, זאת ממשלה של כולם, שדואגת לכולם, וקשובה למצוקות של כל אזרח בישראל".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב: "לאורך כל השנים התנגדתי להקמת יישוב חרדי בכסיף. ואכן הנושא נדחה ובמקום זה החליטו על בניית יישוב חרדי בשפיר. עתה, ניצלה הממשלה הנוכחית את העובדה שאנחנו לא בקואליציה - ביטלה את שפיר, וזורקת את הציבור החרדי לכסיף, שאיש לא יילך לשם".

ח"כ מאיר פרוש על החלטת הממשלה להקים את העיר כסיף: "ההצעה של העיר כסיף ידועה לנו כבר 15 שנה. כל נציגי הציבור החרדי מתנגדים לכך, כי אנחנו צריכים כעת דירות ולא בעוד עשר שנים. הממשלה החליטה שוב היום להתעלם מדו״ח מבקר המדינה וההצעה על כסיף מעלה כבר ריח של עובש".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) מגיב לדברי בנט על העיר כסיף: "מי שרוצה לדאוג לחברה החרדית לא מבטל בגסות החלטה שהתקבלה בממשלות הקודמות להקים עיר חרדית בקרית גת מערב, ולא שודד מהחרדים את עשרות אלפי הדירות שתוכננו בה. הקמת כסיף אי שם בעתיד הרחוק לא תכסה בשום אופן על הפשע הנורא הזה. מר בנט, אנחנו חרדים, אבל לא מטומטמים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיב: "מי שרוצה את החרדים בכסייפה, ימצא אותנו במרכזי הערים בישראל. פשוט וקל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר