בלוויה | פרופיל הממשיך

המתפללים מינו את הבן, הגאון רבי יצחק שאול לרב של לדרמן • צפו

יד ימינו במשך השנים האחרונות של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגאון רבי יצחק שאול שיחי', מונה בסוף ההספדים למלאות את מקום אביו ברבנות בית המדרש 'לדרמן' • הגרי"ש הוא אביו של ר' יעקב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב סמוטני מקריא את המינוי (צילום: שיא לייב)

בנו הקטן של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל - הגאון רבי יצחק שאול, מונה היום (ראשון), בסוף ההספדים בלוויה, כממשיך דרכו של אביו בנהגת בית המדרש לדרמן שברחוב רשב"ם בבני ברק.

הרב יצחק שאול בן ה-53, הוא בנו הצעיר ביותר של מרן שר התורה, בשנים האחרונות, הוא עבר להתגורר יחד עם משפחתו בביתו של מרן שר התורה, כאשר הוא הקדיש את חייו וחיי משפחתו - במסירות למען מרן.

הרב יצחק שאול, הוא חתנו של הגאון רבי בנימין קורלנסקי, שהיה חתנו של ראש הישיבה הגאון רבי מיכאל יהודה ליפקוביץ.

מאז שעבר לביתו של אביו, הוא היה זה שערך את ספריו ואף הוציא ספרים לבד ('בר גיבול; אוהל ארעי' ועוד. ח"ב). הוא גם היה מוסר בשמו הוראות לציבור, בנו המוכר, הוא יענקי קנייבסקי, שהתפרסם כנאמן ביתו של מרן שר התורה.

רבי יצחק שאול עם אביו מרן שר התורה זצוק"ל (שוקי לרר)

כאמור היום במעמד הלוויה, נאמן ביתו של מרן שר התורה, הרב משה סמוטני הכריז בשם כלל מתפללי בית הכנסת לדרמן, כי הגאון רבי יצחק שאול יעמוד מעתה בראשות בית הכנסת. ל'כיכר השבת' נודע, כי הרי"ש, אף יישאר להתגורר בבית ברחוב רשב"ם.

הרב סמוטני אמר בהכרזה: "בשם רבני ומתפללי בית הכנסת לדרמן - חזון איש ובברכתם ובעידודם של גדולי ישראל, אנו שמים בראשנו את בנו חביבו של מרן שר התורה, הלוא הוא הגאון רבי יצחק שאול, לכהן פאר כרב בית הכנסת כאן, והוא ימשיך את המסורת של סבו, מרן הקהילות יעקב ואביו שר התורה זצוק"ל".

צפו בהכרזה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר