כתבי אישום יוגשו

פרשת הסחיטה בירושלים: מעצר החשוד המרכזי הוארך, "גורמים מנסים לשבש"

בפעם השביעית הוארך מעצר החשוד המרכזי • "אני מתחנן לחוקרים שיתנו לי עימות • מכתבם של חברי הביד"צ כונה בידי נציג המשטרה כשיבוש החקירה • הפרטים המלאים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חרדים במעצר. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרשת הסחיטה החרדית: משטרת ישראל הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע כנגד החשוד המרכזי בפרשת הסחיטה באיומים של חנויות הסלולר שפעלו ללא כשרות של וועדת הרבנים במספר ערים בארץ. בית משפט האריך את מעצרו בפעם השביעית בשלושה ימים נוספים לצורך הגשת כתב אישום.

החשוד "כל התלונות שיש בתיק - זה תלונות של בעלי חנויות שלא ראיתי מעולם", אמר. "אני מתחנן לחוקרים שיתנו לי עימות עם אחד [המתלוננים]. איפה רואים אותי מדבר ואין כלום. כל החקירות שלהם זה דיבורים עם אדם שאין לי מושג מי הוא".

במהלך הדיון הציגו את המכתב החריג של 'העדה החרדית', ולפיו חברי הבד"צ הם אלו האחראים להפגנות נגד חנויות הסלולר בשכונות החרדיות בירושלים. "יש לנו עדויות על כך שגורמים במגזר החרדי מנסים לשבש את החקירה ומנסים לפצוח בהפגנות כדי להפיג את החשד כנגד החשוד", אמר נציג המשטרה.

מדובר בפרשייה שזה למעלה משנה שהיחידה לחקירות פשעים של משטרת ירושלים חוקרת. מדובר בחשד לסחיטת חנויות סלולר בירושלים. החשד במשטרה הוא שכנגד חנויות סלולר הפעולות ללא כשרות ואינן לוקחות כשרות של 'וועדת הרבנים לענייני תקשורת' נערכות בהפגנות ומעשים הגורמים לנזקים.

באזורים מסוימים בירושלים חנויות ללא כשרות אף מקבלות איומים. לפני מספר שבועות החלה המשטרה לבצע מעצרים בפרשה ועצרה שלושה חשודים, משגיחי כשרות. החשוד המרכזי בפרשה שנעצר, היה בעברו עובד של וועדת הרבנים לענייני תקשורת ולאחרונה החל לעבוד באופן עצמאי, אך בשיתוף פעולה של וועדת הרבנים.

עשרות בעלי חנויות ממספר ערים חרדיות בארץ התלוננו במשטרה. המשותף בין כל התלונות הוא שמדובר באותו דפוס פעולה בערים בני ברק, אשדוד, ירושלים, בית שמש ועוד.

לפני מספר חודשים הוקם צוות חקירה מיוחד במחוז תל אביב בנושא, אבל בו לא הגיעו לקצה חוט. כיום הצוות עבר למשטרת ירושלים שבו הוגשו מספר תלונות מכמה יישובים - כולם כנגד החשוד המרכזי בפרשה.

במסגרת החקירה, ביחידה לחקירות פשעים של משטרת ירושלים, חקרו לאחרונה מספר רב של מעורבים, ביניהם גורמים בכירים בוועדת הרבנים, עסקנים ועוד. הפרקליטות מינתה פרקליט מלווה לפרשה ועוקבת אחרי פעולות החקירה בתיק. בנוסף לסחיטה של בעלי החנויות בממסגרת הפרשה במשטרה חוקרים עבירות של הלבנת הון.

גורם ב'עדה החרדית' אומר ל'כיכר השבת' לאחר המעצרים כי ״חבל שוועדת הרבנים לא עומדת ומגבה את אנשי הוועדה שנעצרים ונחקרים". יחד עם זאת, מוסיף הגורם, "כל סיפור החקירה לא ימנע או ירתיע את תושבי השכונה להילחם נגד חנויות ללא כשרות פה בשכונה, רוב החנויות בגאולה כבר לקחו כשרות ומי שלא ייקח - לא יהיה פה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר