הפיגוע בבני ברק

''אמא, מה זה מאחורייך?!" • הניצולה שנמלטה עם ילדיה בריאיון

"הוא היה ממש קרוב"; מוריה סבג, ניצולת הפיגוע, הצליחה להימלט עם ילדיה רגעים ספורים לאחר שהחל מסע הטבח האכזרי, בריאיון ל'כיכר השבת' היא משחזרת את שאירע (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
המחבל בפעולה (צילום: לפי סעיף 27 א')

רגעי האימה בבני ברק: מוריה סבג, ניצולת הפיגוע הקשה שאירע הערב (שלישי) בבני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם - הצליחה להימלט עם ילדיה רגעים ספורים לאחר שהמחבל החל במסע הטבח האכזרי. בריאיון ל'כיכר השבת' היא תיארה את השתלשלות העניינים ומשחזרת את רגעי האימה.

"אנחנו גרים ברחוב ביאליק", מספרת סבג, "באתי מז'בוטינסקי והתחלתי לרדת את הירידה, חזרתי מבילוי יחד עם שלושת ילדיי, לפתע נשמע קול נפץ מאוד מאוד גדול, לא ידעתי מה זה, בהתחלה אמרתי לילדים שזה נפצים של פורים, ניסיתי להרגיע אותם שזה שום דבר".

"הילד שלי הבחין בו ראשון, הוא אמר לי 'אמא מה זה מאחורייך שם?', ממש כמה מטרים מאחורי הסתובבתי וראיתי אדם עם רובה, זה היה רובה מאוד גדול, כמו M16. הבנתי שזה מחבל ולא סתם רעש של פורים", אמרה, "הוא היה לבוש בג'ינס כהה וקפוצ'ון שחור, בגדים כהים".

"ברוך השם שלא השתתקו הרגלים, ישר תפסתי את הילדים אמרתי להם שיהיו בשקט, נכנסתי לבניין הסמוך ממש במהירות עליתי במעלית ודפקתי בדלת הראשונה בשביל שיכניסו אותי, מאוד מאוד פחדתי לשהות במקום שהוא לא בטוח, ברוך השם הכניסו אותי וממש ניצלנו", היא מוסיפה.

על הרגעים שלאחר מכן אמרה: "מיד אחרי שנכנסנו לבניין הוא כנראה הצליח לפגוע במישהו, הבינו שיש מחבל והתחילו צעקות, אני חושבת שבפיצוץ הראשון הוא לא הצליח לפגוע, לכן חשבנו שמדובר במשהו אחר, מיד אחר כך הוא כנראה הצליח לפגוע, ואז רץ לעבר המכולת".

"הוא היה ממש קרוב אלינו", היא משחזרת, "מאוד מאוד, כנראה הוא בדיוק כיוון למישהו אחר בו הוא רצה לירות ולא הבחין בנו", אמרה, "לא הספקתי לראות נפגעים אחרים, הכנסתי את הילדים ממש במהירות, שמעתי אותו מתחיל לרוץ, פחדתי מאוד שזה לכיוון שלנו, עד שלא נכנסתי לדירה לא נרגעתי", סיפרה, "עכשיו אנחנו בדירה מחכים שיתנו לנו אישור לצאת, אנחנו בסדר, היינו קצת בחרדה ובפחד אבל ברוך השם נרגענו".

בעלת הדירה, גיטי פישר תיארה: "אני ובעלי שמענו יריות, זיהיתי שזה רובה כי אני במקור מירושלים והתקשרנו למשטרה, תוך כדי השיחה הם עלו אלינו ועזרו למסור פרטים למשטרה, אחר כך התקשרו שוב מהמשטרה לקבל פרטים נוספים", אמרה, "אנחנו בקשר עם בלש והוא אמר לנו עדיין לא לצאת, בינתיים המשפחה נשארת פה עד שיקבלו אישור לחזור לביתם שנמצא פה סמוך".

• בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר