הפסח של 'המבקר'

אייבי רוטנברג: "כבן של ניצולי שואה, יש לי אחריות לספר"

המלחין והיוצר, הנודע והמוערך, אייבי רוטנברג, האיש מאחורי להיטי הענק במוזיקה החסידית, בראיון חג מיוחד מביתו שבטורנטו, בו הוא מספר על האלבום החדש, החמישי בסדרת "ג'ורניז" (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המלחין והיוצר, הנודע והמוערך, אייבי רוטנברג, האיש מאחורי להיטי הענק של המוזיקה החסידית דוגמת "המלאך", "אחינו כל בית ישראל", "אני מאמין" ורבים אחרים, בראיון חג מיוחד מביתו שבטורנטו בו הוא מספר על האלבום החדש, החמישי בסדרת "ג'ורניז".

רוטנברג שהחל את דרכו כמלחין של מוזיקה חסידית עם סדרת המופת "דביקות" החל בשנות ה-80 לכתוב את סדרת אלבומי המופת שלו באנגלית "ג'ורניז" שנחשבים לאלבומי האנגלית המשפיעים ביותר במוזיקה היהודית. רוטנברג שכתב והלחין את שירי האלבומים אירח בהם לצדו את מיטב הזמרים שמבצעים את הלהיטים.

מהאלבום הקודם בסדרה, הרביעי, לאלבום הנוכחי היו 18 שנה בהם רוטנברג לא הוציא חומרים חדשים, ונראה היה שהסדרה הסתיימה אך בעקבות שיר הפסח המרגש במיוחד שכתב רוטנברג "על החסידים" שמבצע אברהם פריד באלבום החדש הוא החל תהליך של כתיבה ויצירה לצד ילדיו שבפעם הראשונה כתבו אף הם מחצית משירי האלבום. רוטנברג חושף בראיון על כוונתו להוציא אולי גרסה בעברית ל"על החסידים".

רוטנברג מספר בראיון מדוע הוא כותב שירים רבים כל כך על נושא השואה והניצולים, "אנחנו חייבים הכל לאלו שיצאו מהאש ויצרו חיים חדשים בארץ ובארה"ב ואנו חייבים להם את החיים שלנו, בכל מקום שיש יהדות זה בעיקר בגלל הניצולים ויש אחריות לזכור ולחשוב על זה".

באלבום החדש רוטנברג מארח בכל שיר את אחד מגדולי הזמר החסידי בארה"ב, חלקם גדלו על הסדרה כילדים ולמעשה רוטנברג מגשים להם חלום של ממש כשהוא הזמין אותם כמבצעים. באלבום משתתפים: בני פרידמן, מרדכי שפירא, שולם למר, היום השמיני, לב טהור, אברהם פריד, המכביטס, שלומי גרטנר, ברוך לוין ועוד.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר