תיעוד מרתיע

מחכים לצרות? הפרצה המסוכנת למעבר מכבים • צפו

הפיגוע הרצחני אתמול בו מסתנן תושב השטחים רצח 5 בני אדם, העלה למודעות את הקלות בה קל לחדור לארץ • הבוקר משה מנס יצא לתעד והופתע לגלות מסתננים החוצים מתחת לאף של כוחות הביטחון (חדשות, ביטחון)

(צילום: כיכר השבת)

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו כותבים על נושא הפירצות בגדר ההפרדה. בעבר פרסמנו מספר כתבות על המציאות בגדר ההפרדה אשר סביב לעיר מודיעין עילית ועל הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לחדור לעיר מהכפרים הסמוכים - מציאות שאף גוררת מציאות פלילית של גניבות בעיר.

כעת, בעקבות הפיגוע הקשה בו התברר כי המחבל הוא מסתנן תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, שחדר לארץ דרך אחת הפרצות, אנו למדים על המסוכנות של המציאות הזו כאשר על פי הפרסומים, המחבל הכיר את הפרצות מעבודתו בעבר בארץ, אליה נכנס גם בעבר לעבוד כשב"ח.

הבוקר יצא כתבנו משה מנס לשטח והוא מביא תיעוד מקומם מפרצה מרכזית הנמצאת מרחק 100 מטרים ממעבר חשמונאים. ממש בסמוך לתחנת המשטרה, לנקודת אנשי השב"כ, הצב"א והביטחון שאחראיים על המעבר. בעודו עומד שם הוא הבחין המסתננים העוברים, הם עוברים משם ומנקודות רבות נוספות לכיוון מודיעין עילית, מודיעין, כפר רות, שילת ופנימה אל תוך הארץ.

בשיחה שהוא קיים עם אחד מאנשי הביטחון במקום נאמר לו כי הפרצה מוכרת. אז מה הסיבה לבידוק במחסום אם יש אפשרות לעבור דרך הפרצה ומדוע לא מטפלים בה?

מנס פנה עם שאלות אלו לדוברי הצבא והמשטרה.

מדובר המשטרה שבתאי גרבציק נמסר: "ראשית, האחריות על הגדר היא של צהל ומשרד הביטחון. שנית, שר הביטחון הורה היום לטפל בכל הפרצות. שלישית, המשטרה אחראית כעיקרון על השטח שמהגדר פנימה".

מדובר צה"ל נמסר: "השחתת הגדר ויצירת פרצות המאפשרות מעבר ללא בקרה לשטח ישראל, מהווה סיכון ביטחוני ועבירה חמורה על החוק. לוחמי צה״ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ומשתמשים במגוון אמצעים בהתאם להוראות הפתיחה באש, כנגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל ופוגע בגדר הביטחון.

"צה״ל ימשיך לפעול כנגד הסיכון הביטחוני הנובע מהשחתת גדר הביטחון וכניסה בניגוד לחוק לשטח מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר