מכה למתן כהנא

"התפתחות שלילית"; רבני ארה"ב מתאחדים נגד חוק הגיור

שבועיים לאחר ששב ממסע בארה"ב בו ביקש לקבל את תמיכת הרבנים לרפורמת הגיור שלו, הרבנים יוצאים במכתב חריף נגד רפורמת השר מתן כהנא: "חוששים מאוד מההשפעה בארץ ובחו"ל" (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום אוליבר פיטוסי / FLASH90)

ראשי הארגונים המרכזיים של הציבור המורן - אורתודוכס בארה"ב יצאו נגד רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא. מדובר במכתב נדיר ומשותף של ראשי ארגוני ה-OU, RCA YU והמזרחי שהתאגדו להצהרה משותפת נגד הרפורמה.

מכתב הארגונים היהודיים מגיע כשבועים לאחר שהשר מתן כהנא יצא למסע בארה"ב, בו ביקש לקבל את תמיכת רבני הקהילות היהודיות לרפורמת הגיור ואף שהה שבת עם הרבנים.

במכתבם ציינו הרבנים את החשש מהקמת ספרי יוחסין בישראל בשל הרפורמה: "ההצעה לפיזור סמכויות הגיור לבתי הדין הרבניים המקומיים תגרום לכך שסטנדרטים שונים - ואולי סותרים - של הגיור יינקטו במקומות שונים. המתגיירים בסטנדרטים מקלים יותר לא יתקבלו כיהודים על ידי אחרים, ויצרו שתי קהילות שאינן יכולות להינשא זו לזו, ובכך מחלקים את הישראלים עוד יותר".

לדבריהם: "הניסיון שלנו מוכיח שחזרה להעדר סטנדרטים שקופים תהיה התפתחות שלילית מאוד עבור הקהילה הישראלית כולה, ובעיקר עבור המתגיירים הפוטנציאליים".

הרב הראשי בריאיון לוחמני נגד רפורמת הגיור

"כציונות דתית", כותבים הרבנים לשר כהנא: "אנו רואים ברבנות ראשית יעילה מרכיב חשוב במדינת היהודים, הן בתוך ישראל והן בתפקידה ליהדות הבינלאומית". והדגישו: "אנו מבינים שהרבנות כמוסד טעון שיפור, אך אנו מודאגים מהבחירה להטמיע שינויים שעשויים לטפל בפגמים אלו על ידי השבתת המוסד".

"בהתחשב בעובדה שבכל מקרה הרפורמה (בכל צורה) לא תוכל לפתור את רוב הבעיה שקיימת, התועלת לא מצדיקה בעיות אלו שהרפורמה יוצרת., הוסיפו רבני ארה"ב.

בין הרבנים שחתמו על המכתב המשותף: הרב בנימין בלאו, נשיא מועצת רבני אמריקה. הרב מארק דראטש, סגן נשיא בפועל, מועצת הרבנים של אמריקה. הרב לאונרד מתנקי, נשיא משותף, הציונות הדתית של אמריקה. הרב מיכאל טאובס, RITS-ישיבה אוניברסיטת. מוישה ביין, נשיא האיחוד האורתודוקסי. הרב משה האוור, סגן נשיא האיחוד האורתודוקסי.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג הגיב למכתב החריג ואמר כי "רפורמת הגיור של כהנא מתרסקת לו בפרצוץ. כהנא ניסה לעשות "הפרד ומשול" בין הרבנים בישראל ובתגובה התקיים כנס היסטורי שבו השתתפו למעלה מ-1000 רבנים שהכריזו מלחמה על מתווה הגיור. לאחר מכן כהנא טס לארה"ב כדי לקבל את תמיכת הרבנים שם - ובתגובה הוא קיבל הצהרה חריפה וחריגה נגד הרפורמה ההרסנית שלו. האמת נחשפה - אין לכהנא שום גיבוי רבני. מתווה הגיור נועד לשמש את הרפורמים והקונסרבטיבים ואת רבה של שוהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר