'ערכים סמליים'

הכיסא שהושלך על החוטף - יועבר למוזיאון

הטרוריסט שקיבל מהראביי כוס קפה, ולאחר מכם חטף ממנו כסא לראש: בתערוכה חדשה על אנטישמיות בת-ימינו בארצות הברית, ניתן יהיה להתרשם משני הפריטים המעניינים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

תערוכה חדשה על אנטישמיות בת-ימינו בארצות הברית, קיבלה שני פריטים מעניינים הקשורים לאירוע החטיפה בטמפל הרפורמי בקוליוויל לפני מספר חודשים.

מדובר בכסא ובכוס לקפה. החוטף מאליק פייסל אקראם, שחוסל בסוף האירוע, קיבל כוס קפה מהראביי של הטמפל, צ'ארלי ווקר, שלא חשד בתחילה במניעיו של המבקר בבית הכנסת והגיש לו כיבוד. כעבור כ-11 שעות, שב לשם אקראם והפעם כשהוא חמוש ומחזיק בשוהים במקום כבני ערובה.

במהלך העימותים במקום, מתוך ניסיון להגנה עצמית, השליך ווקר את אחד הכסאות על ראשו של הטרוריסט בכדי להרוויח זמן, ואז הצליח להימלט מהמבנה יחד עם שאר האנשים שהוחזקו בו.

כעת, נמסרים הכסא והכוס ל'מוזיאון ויצמן להיסטוריית יהדות ארה"ב', הממוקם בפילדלפיה, בכדי שיככבו בתערוכה חדשה שמציג המוזיאון בנושא אנטישמיות בת-ימינו בארצות הברית.

בנוסף לשני הפריטים הללו, יוכלו המבקרים לצפות בראיון שערכו אוצרי המקום עם הראביי ושלושת החטופים ששהו עימו.

"'הגביע והכיסא' הם לא רק חפצים שמתעדים אירוע היסטורי אלא הם סמלים לערכים יהודיים בסיסיים: 'קבלת כל אדם בסבר פנים יפות' ו'פדיון שבויים'", מסר המוזיאון לאתר היהודי-אמריקני JTA. "הם גם מייצגים את האידיאלים האמריקאיים הבסיסיים, של אימוץ עולים חדשים - לעומת אומץ מול סכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר