חול המועד פסח | תיעוד

אוטובוס לכותל נרגם באבנים - הנוסעים נשכבו על הרצפה

הבוקר הראשון של חול המועד פסח בו אלפים עולים להתפלל בכותל המערבי נפתח ביידוי אבנים של הערבים על האוטובוסים; שבעה נוסעים נפצעו באורח קל • תיעוד דרמטי מתוך האוטובוס (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בניסן תשפ"ב | 17.04.22
הנוסעים מבוהלים על הרצפה, קוראים תהילים (צילום: לפי סעיף 27א)

הבוקר הראשון של חול המועד פסח במהלכו אלפים עולים להתפלל בכותל המערבי נפתח ביידוי אבנים של הערבים על האוטובוסים בשל המתיחות בהר הבית.

שבעה נוסעים נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול בבית החולים 'שערי צדק'.

מבית החולים 'שערי צדק' נמסר: "למרכז הרפואי שערי צדק פונו שבעה פצועים מידוי אבנים בדרך לכותל. כולם במצב קל. עוברים סדרת בדיקות במחלקה לרפואה דחופה, שלושה שוחררו לביתם במצב טוב".

בתיעוד מתוך אחד האוטובוסים שהופץ ברשת נראים הנוסעים, בהם נשים וילדים קטנים, שוכבים מבוהלים על הרצפה וקוראים פרקי תהילים.

יידוי האבנים, מבחוץ (צילום: לפי סעיף 27א)

פראמדיק מד"א פנחס מאיר סיפר: "חברנו לפצועים בשער האשפות כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות מיידוי האבנים וחלקם גם משברי זכוכיות של חלונות האוטובוס. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".

המשטרה עצרה שני חשודים וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים סריקות לאיתור חשודים נוספים.

בעקבות יידוי האבנים, שונה לזמן קצר נתיב הנסיעה של האוטובוסים לכותל - כך שבמקום שיעברו דרך שער האריות אל הכותל הם נוסעים דרך שער יפו. מתפללים שפנו ל'כיכר השבת' מתלוננים שאין אוטובוסים והם צריכים ללכת ברגל אל הכותל המערבי. כעבור שעה קלה, הוחזרו האוטובוסים למסלול הרגיל.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר העביר מסר למפקד מחוז ירושלים כי אם המהומות יימשכו הוא יקים לשכה בשער שכם. לדבריו: "התמונות מהר הבית והעיר העתיקה מזעזעות. אם המשטרה לא תשתלט על המחבלים ותמשיך לשחרר אותם מתחנות המעצר והדרג המדיני לא יאפשר למשטרה לעבוד בחופשיות, שוקל לפתוח לשכה בימים הקרובים בשער שכם ולגרום למשטרה לעבוד ביד חופשית. מציע לחמאס לא לנסות אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר