מקרון יודח? • צפו

צרפת בוחרת נשיא: הסיכויים, התרחישים והעדפה היהודית

בשעה 20:00 שעון פריז ייסגרו הקלפיות שיכריעו האם נשיא צרפת המכהן יצליח להישאר גם לכהונה נוספת בארמון האליזה או שיודח בידי אשת הימין הקיצוני, שתהפוך לאישה הראשונה בתפקיד (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: קמפיין מקרון | וידאו: אולפן כיכר, דוברות לה פן, דוברות מקרון, דוברות מלנשון, ארמון האליזה.)

היום (ראשון) בשעה 21:00 שעון ישראל ייסגרו הקלפיות בבחירות לנשיאות צרפת, אז יחלו לזרום מדגמים רשמיים ראשוניים אחרי חודשים של מערכת בחירות סוערת בצרפת.

אחרי שבסבב הקודם הגיעו לשני המקומות הראשונים הנשיא המכהן עמנואל מקרון מול אשת הימין הקיצוני מארין לה פן, השניים מתמודדים היום (ראשון) על הובלתה של צרפת בחמש השנים הקרובות.

בשבועיים האחרונים לה פן ומקרון נלחמו על כל קול של הבוחרים שבחרו במועמדים האחרים בסבב הבחירות האחרון, במיוחד אחר הקולות של מצביעי איש השמאל הקיצוני מלנשון שהגיע למקום השלישי במירוץ לפני כשבועיים.

על מנת לשכנע את מצביעי מלנשון, טען מקרון כי רק הוא יכול לחסום את הימין הקיצוני ואת לה פן. מנגד, לה פן טענה כי היא תביא לשינוי בארמון האליזה, זאת אחרי שנים של מחאות אנשי השמאל במחאות שונות, בין היתר מחאת האפודים הצהובים.

למי הצביעו תומכי מלנשון? | איש השמאל הקיצוני בקלפי מוקדם יותר היום

במילים אחרות - כל אחד טען בפני מצביעי המועמדים האחרים: תצביעו לנו כי אנחנו הרע במיעוטו.

מיד לאחר הבחירות אמר ז'אן לוק מלנשון כי הוא קורא "להילחם באפשרות שהימין הקיצוני יעלה לשלטון". יחד עם זאת סירב לתמוך פומבית בנשיא מקרון.

---

בעימות הבחירות בין מקרון ללה פן מקרון תקף בחריפות את לה פן על קשריה עם הנשיא הרוסי פוטין, זאת בצל המלחמה באוקראינה. בנוסף, טען כי לה פן בחובות לבנקים רוסיים דבר שישפיע על עצמאותה אם תבחר לנשיאת צרפת.

כך או כך העימות הסתיים לדעת פרשנים רבים כהפסד ללה פן, למרות שהתכוננה היטב לעימות, זאת אחרי שבבחירות הקודמות נתפסה כלא מתמצאת בנתונים ובטענות שלה עצמה.

---

באוכלוסייה היהודית ישנם תומכים בלה פן, אך רובם תומכים כעת במועמדותו של הנשיא מקרון, זאת לאחר שלה פן התבטאה לא אחת עם עמדות בעיתיות, ואף מיעוט בקרב תומכיה משתייכים לקבוצות אנטישמיות מהן היא מסרבת להתנער.

---

האם אנחנו בדרך לראות נשיאה ראשונה בארמון האליזה? נראה כי זה קרוב מתמיד, אבל כלל לא בטוח. על פי הסקרים האחרונים, מקרון מוביל על לה פן בעשרה אחוזים. יחד עם זאת, לה פן מקווה כי תהיה שאננות רבה אצל מצביעי מקרון, מה שיגדיל את סיכויה.

לסיכום, אחרי מרוץ ארוך ומתיש בו מצא את עצמו הנשיא המכהן ואיש המרכז עמנואל מקרון מתמודד נגד אשת הימין הקיצוני לה-פן בפעם השנייה.

למרות הצמצום של לה פן בפער מול מקרון מייד לאחר הסבב הראשון, נראה כי מקרון הצליח להגדיל שוב את הפער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר