נזק מול תועלת

אתם עונים: הדרכת חתנים, חובה או לוותר?

אין חולק כי לקראת החתונה על הזוג לעבור הדרכה מקצועית שתכין אותם לחיות יחד • האם הדרכת חתנים וכלות באמת הועילה לכם או שמא רק הזיקה? • דעתכם? (מתחתנים בכיכר)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הדרכת חתנים - טוב או לא? (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שוך השמחה, עת לוקחים את זר הפרחים חזרה לבית הבחורה שזה עתה התארסה ומתחילים להתכונן לחתונה, אחד הדברים הכי חשובים שצריך לעשות זה הדרכת חתנים והדרכת כלות.

כל כך הרבה יש מה לעסוק בנושא הזה ואנחנו רק שאלה: האם אתם מאמינים בהדרכות כאלה?

נרחיב: ברור שחובה לתת הדרכה מקצועית ומסודרת לזוג הצעיר לקראת חתונתו. עליהם לדעת מה ההלכה ואיך להתנהג בחיי היום יום. על זה אין חולק. אנו באים ושאולים האם באמת מדריכי החתנים ומדריכות הכלות יודעים 'לתת את הסחורה', האם הם עזרו לכם או שמא חלילה הזיקו? האם הרגשתם שיצאתם עם ידע לחיים ולחיי הזוגיות או שהייתם צריכים להשלים פערים לבד?

מצד אחד, אין חולק שעל בחורים ובחורות לפני החתונה לעבור הדרכת חתנים והדרכת כלות. יש עניינים הלכתיים שהם צריכים לדעת וכל הדרכה כזאת חשובה ביותר. אנשים הטעונים כך אומרים בבירור: המדריך חתנים / המדריכת כלות - הכינה אותי כראוי לחיי הנישואין.

מצד שני נשמעת הטענה כי יש כאלו שלא מלמדים נכון וטוב איך להתמודד במצבים זוגיים כאלה ואחרים ונראה כי טוב היה גם בלי מדריך חתנים או מדריכת כלות ברקע. הטענה העיקרית כי יותר מתועלת – יש כאן נזק. המדריך או המדריכה היה מבוגר מדי או שמרן מדי ונאמרו לחתן או הכלה הצעירים דברים שלא עמדו במבחן המציאות.

מה טוב בשיטה של היום ומה נכון לשפר בהתאמה לדור הצעיר?

טקבקו לנו.

בכתבה הבאה: אנשי מקצוע עונים על השאלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר