סערת הבזבוז על חשבון הציבור

בנט חושף את הוצאות המעון ברעננה: "נתניהו הוציא יותר"

בעקבות הפרסום והסערה: בלשכת ראש הממשלה בנט חושפים את הוצאות בית המשפחה המלאות ותוקפים: "שימוש ציני בבמה תקשורתית, בבית המשפחה לא מועסקות כלל מבשלות" (חדשות, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, אמש במימונה (צילום: Flash90)

פחות מיממה אחרי פרסום הוצאות בית משפחת ראש הממשלה ברעננה, כחמישים אלף שקלים בחודש ללא כל פיקוח ועל חשבון הציבור, בלשכת ראש הממשלה מתייחסים לדברים ומציגים את המספרים המלאים.

"מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן העובדות המלאות", פותחים בלשכת ראש הממשלה. לדבריהם, בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. "לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

עוד מגיבה הלשכה: "בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 ש"ח בחודש. צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של רה"מ הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 ש"ח בחודש.

"סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262,100 ש"ח, לעומת 87,700 ש"ח כיום. יובהר, טרם פירוט ההוצאות - עבור אירוח אירועים רשמיים בבלפור הוקצה תקציב נפרד, והוא אינו קשור לסכומים אלו. כלומר - הטענה כי בבלפור התקיימו פגישות עבודה ואירועים רשמיים, אינה שייכת לעניין ההוצאות".

בלשכת ראש הממשלה פירטו את ההוצאות:

• בלפור + קיסריה: שכר צוות (102,000₪), תחזוקה וניקיון (141,800₪), הזמנת והכנת מזון (37,300₪).

• רעננה: שכר צוות (48,000₪), תחזוקה וניקיון (15,000₪), הזמנת והכנת מזון (24,700).

גם כאן טרחו לציין כי "בכל אחד מן הפרמטרים - ההוצאות בבית רה"מ ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 ש"ח לאוצר המדינה".

• בלפור + קיסריה: ניקיון מיקור חוץ (865,500₪), פרחים (38,000₪), חשמל (171,000₪), גינון (106,000₪), מים (81,000₪). סה"כ שנתי: 1,261,500 ש"ח

• רעננה: ניקיון כח אדם (170,000₪), פרחים (0₪), חשמל (42,000₪), גינון (48,000₪), מים (12,000₪). סה"כ שנתי: 272,000 ש"ח.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו: "יודגש ויובהר פעם נוספת - מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר - מצ"ב תגובת השב"כ לתקשורת מהחודש שעבר.

"לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".

לדבריהם, "אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד - שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".

תגובת שירות הביטחון הכללי: "בשנים האחרונות הובהר ע"י שב"כ הצורך האבטחתי בביצוע שינויים משמעותיים במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הדבר בא לידי ביטוי גם בדו"ח של מבקר המדינה משנת 2020.

"עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים, כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום, וזאת בשים לב לעובדה שחלק מאלה אינם יכולים להיות מבוצעים שעה שראש הממשלה מתגורר במעון. הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ.

"בהתאם, בוצעו סידורי אבטחה בבית רה"מ ברעננה, בו מתגורר ראש הממשלה. סידורים אלו בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים. יצויין, כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר