מה התירוץ הפעם?

לפיד לא הגיע לטקס הממלכתי ב"יד ושם"

יו"ר יש עתיד, שר החוץ ומי שעתיד להפוך לרה"מ בעוד כשנה וחצי, לא הגיע לטקס הזיכרון המרכזי. בשנה שעברה, כשעוד כיהן כראש האופוזיציה, העדיף לפיד לטוס לארה"ב (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

שר החוץ יאיר לפיד מכהן כסמל שלטון במדינת ישראל, בשל העובדה כי הוא מכהן במקביל כראש הממשלה החליפי של נפתלי בנט, ואם ממשלתם לא תתפרק, בעוד שנה וארבעה חודשים יהפוך לפיד למנהיג מדינת ישראל.

למרות זאת, לפיד החליט להיעדר אמש (רביעי) מטקס הזיכרון הממלכתי ב"יד ושם", שם נושאים דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה ושורדים שמספרים את סיפור חייהם בימי השואה הארורה. בסביבתו אמרו ל'כאן חדשות', שם דווח הסיפור, כי "הקליט מראש נאום ששודר בכמה טקסים".

יו"ר "יד ושם", דני דיין, הבהיר בריאיון ב'רשת ב'' כי "לפיד הוזמן כמו יתר השרים" וכי "אינו יודע מדוע החליט שלא להגיע".

עבור יו"ר יש עתיד זו לא היעדרות ראשונה מהטקס, גם לא כסמל שלטון: בשנה שעברה, בימים שלאחר הבחירות אך לפני שהוקמה ממשלתו עם בנט, כיהן לפיד כראש האופוזיציה, אז לממשלת נתניהו-גנץ, אך למרות זאת בחר שלא להגיע לטקס, אלא לשהות במקום זאת בארה"ב.

כששב בשנה שעברה מארה"ב לאחר יום השואה, נשאל לפיד ע"י כתב 'כיכר השבת' רפאל כהן על החלטתו לטוס לארה"ב ביום השואה, והשיב: "בדיעבד אני שואל את עצמי אם זו לא הייתה טעות, לטוס לארה"ב בערב יום השואה כבן לניצולי שואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר